Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98674
    Borje
    Deltagare

    Hur gör ni med defekta varor som ni får i retur från kunder som köpts in utomlands? Försöker ni skicka tillbaka och få ny produkt/pengarna tillbaka av tillverkare/distributär eller tar ni smällen?

    Kan tänka mig att det kostar mer att försöka returnera enstaka defekta produkter till tillverkare/distributör än att bara behålla dem.

    #151001
    Parvelito
    Deltagare

    Man försöker komma över ens med leverantören om att de levererar 1-2% mera för att täcka RMA, eller att de drar av det på fakturan. Är det dyra saker, tusenlappar, kan det vara värt att skicka tillbaka saker för reparation/utbyte.

    #151003
    Prix
    Deltagare

    Vill gärna höra hur fler löser det :)

    #151004
    GregerA
    Deltagare

    I allmänhet står vi för alla reklamationer. Vi kan visserligen skicka tillbaka en del grejor, men volymerna är så små att det kostar mer att skicka tillbaka enstaka varor än att köpa in en ny vid nästa order.

    #151005
    Sandblom
    Deltagare

    Handlar det bara om enstaka produkter så åker de i soptunnan.

    #151008
    LEDwebb
    Deltagare

    Säger som Prix, vill gärna höra hur fler löser det då vi importerar i stort sett alla våra varor

    #151014
    Prix
    Deltagare

    Kan berätta hur vi löst det. När vi har stora beställningar så kan det ibland vara en del som är krossat el. annan defekt. Ligger värdet på några hundra kronor får vi en returlapp och skickar tillbaka och får nya produkter.

    Däremot har jag inte mage till att klaga på mindre antal som är sönder. När det kommer in saker för 60-70 kr per leverans. Men räknar man på det så är det ganska mycket pengar i längden….

    Tänker mig då att om någon har att de returnerar kvartalsvis till leverantör eller liknande? Eller att man helt enkelt får behålla/slänga skiten och får nytt?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.