Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Dålig betalare på Facebook
- Detta ämne har 23 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av rougtube.
-
FörfattareInlägg
-
22 februari, 2012 kl. 14:19 #137180RollUp-KungenDeltagare
Ja det var inte riktigt frågan,, det är alltid kunder som inte vill betala och det finns alltid skojare som inte tänkt betala från början.
Om d syftar på missnöjd kund så reklamationshanterar vi detta och kräver inte kunder på varor som inte motsvarat förväntningarna utan det handlar endast om dåliga betalare, något som förmodligen alla drabbas av i någon skala..22 februari, 2012 kl. 14:38 #137183nmnDeltagareJag förstår inte riktigt diskussionen, det finns ett jättebra sätt att hänga ut dåliga betalare på och det är att ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogden. Då ser alla som gör en kreditkoll att här är något surt. Om du inte gör kreditkoll innan du säljer mot faktura så se det som lärpengar.
Vem söker på Facebook efter kreditvärdigheten hos olika företag? Då kan du ju lika bra skriva det på Flashback, där finns många som påstår saker.
22 februari, 2012 kl. 14:43 #137185RollUp-KungenDeltagareTror inte riktigt poängen går hem…
med 9000 fakturor slinker alltid dåliga betalare igenom som inte har anmärkning så svårt att sålla alla och målet är ju 0% kundförlust.
Vi har så klart inkassobyrå, hot om fogden och sedan också fogden med avgifter etc och ändå tar det mer skruv att säga Facebook till en kund som då betalar då detta är mer heligt än att hamna hos fogden… Tanken var inte att någon skulle läsa eller ens vara intresserad av att läsa utan att kund tycker det är så obekvämt att hamna på FB att man hellre betalar trots inkasso inte fungerat.. Det är en paradox att de traditionella systemen lär sig folk att hantera och kringå men ett FB skrämmer en för där vill man inte synas om det finns chans att ens kollegor ser… nog om detta,, var en hypotetisk diskussion i slutändan.22 februari, 2012 kl. 15:16 #137197rougtubeDeltagareNaturligtvis kan du välja att ”hänga ut” dina kunder, även om de är dåliga betalare, på nätet (under förutsättning att det inte rör sig om privatpersoner eller ef) men jag tippar på att det är du som kommer att förlora mest på det. Inte särskilt seriöst att hänga ut kunder och framförallt riskerar du att förlora potentiella kunder då du kommer att uppfattas som bråkmakare etc.
Precis som andra skrivit, använd de verktyg som är praxis. Nämligen att ansöka om bf. Du kan också skicka en konkursanmaning – men svårt att få bolaget i kk utan att först ha fått skulden fastställd.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.