Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Dages tips, testa systemen
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2013 kl. 15:40 #99444KockenDeltagare
Vi har ADSL genom F/Telia i vår lokal och beställde för några veckor sedan ett snabbare abonnemang som skulle kopplas in i dag. Tänkte till innan att vi beställde så att det inte skulle ske under julhandeln eller på en måndag.
Som vi gissat så hade vi inget internet i morse, men i teorin så ska det bara vara koppla över på vår 4G router. Men det fungerade inte, så efter en timmes felsökning konstaterar vi att den måste ha gått sönder någon gång sedan vi använde den sist i början av december. Så det var bara i väg och hämta en ny, då fungerade allt till sist.
Nu är klockan 16,30 och vi felanmälde i morse, men har fortfarande inget ADSL och inte har Telia hört av sig om någon status heller.
Så läxan att testköra alla ”nödsystem” då och då är gjord!
9 januari, 2013 kl. 19:22 #158161danielanderssonDeltagareÄr det inte så att de i smyg flyttat er från ADSL till VDSL?
När vi ringde för att säga att vi ville flytta vårt abb några veckor senare så tyckte de att det var perfekt tillfälle att ändra från ADSL till VDSL.
Inte när vi flyttade, utan några dagar efter samtalet(!)
När vi ifrågasatte detta så sa de att de hade skickat ut ett nytt modem, som klarade VDSL. Självklart hade inte något dykt upp
I samband med detta så fick de för sig att vidarekoppla vårt telefonnummer som låg på samma abb till Kims mobil (så alla supportsamtal gick till honom!). När vi ringde upp om detta så kunde de inte se någon vidarekoppling. Det tog uppåt en timme för dem att hitta vad som var fel (han försökte plocka bort någon han till slut hittade, men så fort den försvann så lades den till igen).
I nya lokalen så hade vi några konstiga uttag och Telia (eller deras underleverantörer) lovade att komma ut och fixa riktiga uttag och tills dess så gjorde de en fullösning. Ja, detta är ju fortfarande inte fixat..
Go Telia!
10 januari, 2013 kl. 07:31 #158183obbeDeltagareSånt är tråkigt.
Vilken 4g-router kör du?
Jag har även mobilen som backup men fick problem då både telenor och stadsnätet strulade.10 januari, 2013 kl. 08:12 #158184KockenDeltagare@obbe 58809 wrote:
Sånt är tråkigt.
Vilken 4g-router kör du?
Jag har även mobilen som backup men fick problem då både telenor och stadsnätet strulade.Det var en Netgear som hade gått sönder.
Mobilen fungerar ok till webbutiken, men vi har butikskassa och kortbetalning som också ska ha internet.
@lunarmys 58783 wrote:
Är det inte så att de i smyg flyttat er från ADSL till VDSL?
Go Telia!Det var så att de uppgraderade oss till VDSL de beräknar att felet ska vara avhjälpt i morgon efter lunch 2,5 dygn har det tagit för dem om de nu är klara då
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.