Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Dagens bedrägeriförsök
- Detta ämne har 15 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av usbgrossisten.se.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2010 kl. 21:05 #110947GregerADeltagare
Nog borde Klarna m.fl kunna införa att kunderna får legitimera sig med BankID – det finns väl tre system i Sverige – på så sätt skulle det i alla fall vara säkerställt vem som gjort beställningen – och inte möjligt att beställa i nån annans namn.
Men det kanske inte är tillräckligt många som har BankID??
Åtminstone skulle butiken kunna få välja till det som en option.
21 maj, 2010 kl. 07:14 #110955Katrin LundgrenDeltagareOm Klarna inför e-legitimation, eller om det blir krav att butiker ska ha det så slutar jag nog som e-handlare.
När jag jobbade på csn så införde vi e-legitimation och det är tre olika system som inte stödjer samma webbläsare och operativsysten. Det finns massor med felfall som man aldrig lyckas första varför i h-vete man får de fel man får. Man har MÅNGA kunder som aldrig lyckas logga in och får ägna MYCKET tid åt att kolla vad har du för webbläsare och operativsystem och sedan köra tester på massor med olika kombinationer. Det blev bättre efter några år, men det är inte helt bra. Jag skulle inte vilja införa det i vår webbutik. Där har du helt klart en RIKTIG sellstopper!
Ska du deklarera finns liksom valet papper, eller också krånglar du för att det finns bara ett ställe att deklarera hos, samma sak med studielån, du krånglar tills du lyckas eller så ger du upp och ringer efter en pappersblankett. Men det finns många ställen att handla på, så krånglar eleginloggningen där så hittar du snart en annan butik
21 maj, 2010 kl. 07:29 #110960GregerADeltagareHmmm … finns det flera webläsare och operativsystem? Tänkte inte på det. :confused:
Nä, det är väl inget perfekt system ännu. Mitt BankID funkar inte i Chrome när jag tänker efter. Men de tekniska problemen borde ju gå att lösa. Banker o myndigheter är kanske inte så framåt de heller … men om ett par tusen pigga e-handlare började ställa krav så kanske det skulle hända saker …
21 maj, 2010 kl. 07:31 #110961TomasDeltagareJa jag hör till ett sånt hopplöst fall med e-legitimation. Vet inte hur många timmar jag ägnat åt det utan framgång. Försökt med det mesta, på fil, kort osv inte tusan får j ag det att fungera. Usch och fy säger jag. Det kunde väl räcka med den vanliga inloggningen man har till sin internetbank.
21 maj, 2010 kl. 07:40 #110963Katrin LundgrenDeltagareTro mig Tomas du är inget undantag, ni är många som har problem med e-leg. Jag vet inte hur många gånger jag bara velat skrika rakt ut av frustration efter två veckors jobb med att försöka hitta felet och sagt orden jag skickar dig en pappersblankett i stället, och då satt jag ändå som sista utpost och ytterst ansvarig i hela kedjan så 99 % av felfallen kom aldrig ens till mig, utan de tog handläggarna
21 maj, 2010 kl. 11:21 #110974usbgrossisten.seDeltagareVi körde faktura i egen regi i början. Vi har förlorat ca 5.000:- på detta, de två första personerna hade enorma skulder hos KFM vilket inte vi hade koll på då vi inte tog kreditupplysning (se läropengar).
Person nr 3 hade inga anmärkningar utan var en kille som när han valde faktura i vår butik även hade bestämt sig för att nu shopppar jag loss och tänker inte på morgondagen… Det är nu två månader sen den killen handlade hos oss och nu har han förlorat alla kreditvärdighet både hos Klarna och även Profina som vi samarbetar en del med…
Nu har vi valt Klarna och för oss fungerar det utmärkt, visst det kostar en del per order men oj vad skönt det är att slippa sitta med fakturor på kvällarna när man har fullt upp med att packa ordrar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.