Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Då var det dags igen – feedback uppskattas på nya shoppen
- Detta ämne har 21 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av sandstrom.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2012 kl. 15:06 #154639JimmysDeltagare
@Rob 54759 wrote:
Snyggt! Jag har bara en sak att anmärka på. Om jag går in här och klickar på bilden, varför får jag upp en mindre version? Anika in Stoney Brook – Goddis
Och i explorer så är all text överstruken på produkter med nedsatt pris!
30 oktober, 2012 kl. 20:16 #154551sandstromDeltagareAnledningen till att visa bilder blir mindre är att den ursprungliga bilden är för liten. Tidigare körde vi relativt små fyrkantiga bilder och nu har vi gått över till större rektangulära bilder.
Det som sedan gjorde det extremt var att jag hade satt höjden på thickbox till 1200px vilket är lite väl stort (många sena nätter). När en bild ska skalas om blir den aldrig större än originalfilen. Istället läggs det på en vit padding. När sedan min väldigt stora thickbox förminskas för att passa på skärmen så blir den alltså mindre än bilden på produktsidan.
En hel del bilder är ok, men lösningen är alltså att ladda upp nya bättre bilder på många produkter.Jimmy, jag har inte lyckats återskapa det du beskriver med överstruken text. Ser någon annan samma sak? En skärmdump kanske?
Kocken, texten ändrar väl färg så fort du passerar kanten på köpknappen? I så fall är det avsikten. Smaken är som ….
Tack Hensh, alltid svårt att göra avvägningen mellan en ren design och att lyfta fram loggor m.m. Skiljer säkerligen en hel del från bransch till bransch också vad som funkar och inte funkar.
30 oktober, 2012 kl. 20:35 #154652sandstromDeltagareJimmy, lyckades få fram det du beskrev i IE 7 och 8. Ska kika på det.
Någon som kanske redan vet en fix?
FIXAT. Flyttade style=”text-decoration:line-through;” för gamla priset från product.css till product.tpl, vilket gjorde susen.
15 november, 2012 kl. 18:06 #155609sandstromDeltagareHar fixat med en del så det går framåt.
Finns det någon vänlig själ som kan testa lägga varor i shoppingbagen och gå till kassan?
Hade nyligen en kund som inte lyckades lägga saker i korgen, men jag kan inte se att det är något fel.
Tack på förhand!
15 november, 2012 kl. 19:05 #155610Anton ADeltagare@sandström 55900 wrote:
Har fixat med en del så det går framåt.
Finns det någon vänlig själ som kan testa lägga varor i shoppingbagen och gå till kassan?
Hade nyligen en kund som inte lyckades lägga saker i korgen, men jag kan inte se att det är något fel.
Tack på förhand!
Det fungerar! Kör med Chrome
15 november, 2012 kl. 19:16 #155613sandstromDeltagare@skinza.se 55901 wrote:
Det fungerar! Kör med Chrome
Tack Anton!
Har trillat in ett par order också, så det måste vara något lokalt problem hos kunden. Har bett om lite info så får vi se.
15 november, 2012 kl. 19:37 #155617Anton ADeltagare@sandström 55904 wrote:
Tack Anton!
Har trillat in ett par order också, så det måste vara något lokalt problem hos kunden. Har bett om lite info så får vi se.
Så lite så!
Kolla så att denne inte sitter på en föråldrar version av Internet Explorer eller något sådant… Är ju en känd bov15 november, 2012 kl. 20:28 #155619mephisto73DeltagareHur lagras varukorgen?
15 november, 2012 kl. 20:36 #155621sandstromDeltagare15 november, 2012 kl. 21:04 #155623mephisto73DeltagareVarukoren kan ju också sparas lokalt, som cookie eller sessionsvariabel och på vissa enheter kan detta funka mer eller mindre bra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.