Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Chatfunktioner
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Sabbacus.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2015 kl. 12:13 #179859ZtradeDeltagare
Finns det någon av dessa chat-tjänster som har inbyggd SMS-tjänst?
SMS kanske inte känns helt 2015 med alla facebook-messenger, kik, och alla världens meddelande-appar som finns på marknaden, men det fungerarDet händer att man får in en och annan felaktig mejladress, det vi gör då är att ringa kunden, vilket tar tid.
Jag tänker mig att det kan vara ett smidigt sätt att nå ut till kunder som inte svarar på telefon(alt. skippar man ringandet helt), då vi inte har något mobilnummer på företaget kan vi inte SMS’a den gamla hederliga vägen, därför skulle det vara smidigt med en chat/sms kombo då vi är nyfikna på att börja använda oss av en chat-tjänst i vår butik.
Finns det inte ett färdigt chatt/SMS program kanske jag gett någon en affärsidé om inte annat, jag kan vara förste pilot på det programmet!
17 november, 2015 kl. 06:46 #179870DancarDeltagareDet ska gå att köra Zopim utan Zendesk. Jag skulle dock rekomendera att börja köra Zendesk också för att samla allt på samma ställe. Det är gött att kunna se historiken samt knyta ihop alla kanaler till samma plats. Men smaken är som baken
17 november, 2015 kl. 06:59 #179871SabbacusDeltagareVi kör endast Zopim utan någon koppling mot Zendesk. Fungerar bra. Det är vissa delar i Zopim som inte är optimala för vår verksamhet och vårt arbetsflöde, men bortsett från det är det bra.
Då jag så sent som igår skrev ett svenskt mail till Zopims svenska representant (förmodligen engelsman som använder Google Translate ) får ni ta del av mina åsikter om vad som saknas i Zopim, ur ett mer tekniskt perspektiv (då jag inte använder systemet själv utan bara administrerar det). Notera dock att vi är flera samtidiga användare av Zopim.
—
1. Jag som är tekniker på vårt företag måste vara en agent för att kunna administrera systemet, detta trots att jag inte jobbar med Zopim i den dagliga verksamheten (det är våra säljare som sitter där).
– Jag får chatnotifikationer som jag inte vill/ska ha (jag svarar inte på de, men ändå).
– Jag kan inte vara ”unavailable for chat” (finns inte), bara invisible. Så jag får alltid chatnotifikationer.
– Vi måste betala för en agent som aldrig kommer att användas i praktiken.2. Det går inte att sätta en ”catch all”-adress för offlinenotifikationer (till en generell adress, inte till säljarnas e-postadresser). Alternativen är således
– Byta ut en säljares e-postadress till den generella e-postadressen och sedan slå av notifikationer för alla andra säljare.
– Aktivera ’email piping’ för kontot. Då kommer dock samtliga chatnotifikationer också att skickas dit, något vi inte är intresserade av.Punkt nummer två har jag skickat in till er som en feature request.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.