Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Chatfunktioner
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Sabbacus.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2015 kl. 11:25 #103094LillaTegelbruketDeltagare
Hej,
Då vi inte i dagsläget har möjlighet till sittande kundtjänst med telefon så tittar vi på möjligheter att inkludera en chatfunktion där våra besökare ska kunna använda sig av ett chatfönster (oavsett platform och device) för att ställa frågor.
Tanken är då att vi ska kunna besvara direkt i chatfunktionen och att vi då ska kunna göra det via mobil, tablet eller dator beroende på vart vi just då befinner oss. Viktigt är också att systemet kan spara chatten om vi är offline så att vi senare kan gå in och svara.
Vi har tittat lite på clickdesk som tycks ha dessa funktionaliteter men innan vi bestämmer oss tänkte jag kolla med er om ni har prövat något liknande och har några bra dos & donts?
/Markus – Lilla Tegelbruket
13 november, 2015 kl. 12:52 #179815antonDeltagare@LillaTegelbruket 84778 wrote:
Hej,
Då vi inte i dagsläget har möjlighet till sittande kundtjänst med telefon så tittar vi på möjligheter att inkludera en chatfunktion där våra besökare ska kunna använda sig av ett chatfönster (oavsett platform och device) för att ställa frågor.
Tanken är då att vi ska kunna besvara direkt i chatfunktionen och att vi då ska kunna göra det via mobil, tablet eller dator beroende på vart vi just då befinner oss. Viktigt är också att systemet kan spara chatten om vi är offline så att vi senare kan gå in och svara.
Vi har tittat lite på clickdesk som tycks ha dessa funktionaliteter men innan vi bestämmer oss tänkte jag kolla med er om ni har prövat något liknande och har några bra dos & donts?
/Markus – Lilla Tegelbruket
Också intresserad! Det hade ju varit sjukt smidigt om den bara dök upp om man var online också.
13 november, 2015 kl. 14:15 #179821lukas.olsson@itbmedia.seDeltagareVi har provat både Zopim och Pure Chat och båda dessa är bra. Fördelarna med Zopim är att man ”live” kan se hur många besökare som är inne på sidan samt vilka delar av sidan han/hon befinner sig på. Denna funktion finns inte hos Pure Chat, däremot upplevs deras app som lite bättre där man enkelt kan ställa in öppettider så man slipper starta appen varje morgon.
13 november, 2015 kl. 14:41 #179824Danne-mannDeltagareÄr också intresserad av en chattfunktion.
Viktigt här med är att den har funktioner som tidigare skrivits även är otroligt lättanvänd.
Önskat också är att man kan spara chatten internt för ev. eget bruk/behov13 november, 2015 kl. 14:53 #179825RickyDeltagareNu kommer jag med ett helt öppet förslag här eftersom jag inte har testat det själva, men det kan kanske vara av intresse ändå;
Om man kör Thunderbird som e-post-klient så kan man koppla ihop denna med sin Facebooksidas chat. Kanske inte helt optimalt eftersom besökarna/kunderna måste in på Facebook istället för butikens hemsida, men som sagt…jag slänger ut förslaget då någon kanske kan ha nytta av det.
Thunderbird är förresten gratis och från samma företag som gör webbläsaren Firefox.
13 november, 2015 kl. 17:27 #179827tompedDeltagareBorde inte Livezilla kunna lösa detta? Den klart bästa tjänst som jag testat, men har dock inte provat deras app för mobil/tablet.
13 november, 2015 kl. 19:06 #179828timpeltDeltagareEller ett helt gratis alternativ
https://www.tawk.to/Du kan ha hur många operatörer du vill, ställa in öppettider ta emot meddelande när du är offline lätt använd och helt gratis
16 november, 2015 kl. 06:45 #179847DancarDeltagareMitt förslag är Zopim genom Zendesk (samma företag). Då har du chat så länge du är inloggad och när du loggar ut blir meddelanden från kunder istället ett vanligt ärende i Zendesk. Även alla chatfunktioner knyts till kund i Zendesk. På så vis finns att historik att tillgå. App finns för både Zendesk och Zopim. de lirar bra ihop. Kostnad? Typ 10 dollar per år, vilket de flesta borde ha råd med om inte affärerna går riktigt dåligt
16 november, 2015 kl. 07:21 #179848lukas.olsson@itbmedia.seDeltagare@Dancar 84819 wrote:
Mitt förslag är Zopim genom Zendesk (samma företag). Då har du chat så länge du är inloggad och när du loggar ut blir meddelanden från kunder istället ett vanligt ärende i Zendesk. Även alla chatfunktioner knyts till kund i Zendesk. På så vis finns att historik att tillgå. App finns för både Zendesk och Zopim. de lirar bra ihop. Kostnad? Typ 10 dollar per år, vilket de flesta borde ha råd med om inte affärerna går riktigt dåligt
Är det bättre att gå via Zendesk än direkt till Zopim menar du? Vad är isf skillnaden?
16 november, 2015 kl. 08:42 #179852LillaTegelbruketDeltagareMycket bra input som alltid. Zopim låter helt klart som ett bättre alternativ för oss. Måste man köra både Zendesk och Zopim? Vilket värde tillför i så fall Zendesk?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.