Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Certitrades ansökning krånglig.
- Detta ämne har 18 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Bjorn F.
-
FörfattareInlägg
-
29 februari, 2012 kl. 08:37 #137813Henrik_GDeltagare
Instämmer, Certitrade gör sitt jobb väl och man kan nog inte belasta dem för kraven på alla uppgifter. Det mesta har nog med EuroLine att göra.
Behöver man hjälp så är det bara att ringa eller maila.3 mars, 2012 kl. 19:00 #138220NucoDeltagareDu kan även räkna med minst 1 – 2 kreditupplyssningar från Euroline som de tar lite random varje år på dig. Helt sjukt. Jag har försökt få ett svar varför det gör men har aldrig fått svar eller blivit uppringd av någon ansvarig.
Använder inte deras tjänster längre.
3 mars, 2012 kl. 19:17 #138221PrixDeltagareHar de någon betydelse om de tar upplysningar på dig då och då? Det hade jag också gjort på ett företag som jag hade avtal med, utan tvekan. Har man inget att dölja så gör det ju inget och det kostar inte dig något?
De är välkomna att ta 1, 10 eller 100 upplysningar på mig.
3 mars, 2012 kl. 20:47 #138222Jimmy OstromDeltagareHar flera olika som kollar mig, så jag får ett par upplysningar i månaden.
Sånt man får räkna med som företagare.
@Prix 36763 wrote:
Har de någon betydelse om de tar upplysningar på dig då och då? Det hade jag också gjort på ett företag som jag hade avtal med, utan tvekan. Har man inget att dölja så gör det ju inget och det kostar inte dig något?
De är välkomna att ta 1, 10 eller 100 upplysningar på mig.
3 mars, 2012 kl. 22:47 #138224PrixDeltagarePrecis det jag menar, förstår därför inte hur man kan se det som ”helt sjukt”…?
4 mars, 2012 kl. 08:51 #138235fotofyndetDeltagareVi har faktiskt inga leverantörer som tar löpande upplysningar på oss, men i de fall det händer så är det ofta när man är nystartad och tex inte har lämnat något årsbokslut ännu. Detsamma kan gälla om man börjar riskera hamna på obestånd. För att hålla koll på att företaget sköts under den tiden brukar vissa ta löpande upplysningar. Så jag ser det inte heller som något sjukt utan ett bra sätt för leverantören att se till att inte bli blåst på pengar, pengar som ni andra kunder isf får betala.
Och där kom mitt inlägg nr 1000.
4 mars, 2012 kl. 12:49 #138251henrikDeltagareVad jag minns så har bara Euroline tagit upplysning när vi inledde avtalet. UPS och DHL har som standard en gång om året annars har vi nog inga som tar löpande.
Tycker för övrigt att vårt samarbete med Certitrade alltid varit smärtfritt. Har använt dem i snart 5 år i olika butiker.
/Henrik
22 mars, 2012 kl. 16:13 #140091Joel80DeltagareMåste säga att jag inte alls nöjd med deras sätt att agera. Vi håller på att starta upp en ny butik och ibland har man lite bråttom, jag skickade enbart in ett papper.. extremt klantigt. Par dagar senare så blir jag uppringd av en grinig Fösäljningchef som i stort sett läxar upp mig. Jag ber om ursäkt och säger att jag ska vara mer noggrann men det är mycket med produktinköp osv. Efter detta samtal valde jag att INTE använda mig av Certitrade, enbart pga detta. Då blir jag uppringd av samma gubbe som säger att jag ska betala en avgift på 120 kr, jag frågar då varför? Han säger då att de har satt igång mitt ”ärende”. Produkten är säkert kanon och jag missar säkert något bra, men en försäljningchef skall leda genom exempel. Alla de andra som jag har pratat med har varit kanon trevliga.
/J
22 mars, 2012 kl. 23:24 #140199Bjorn FDeltagareKan inte annat än instämma med Joel80. Skulle fixa Certitrade till butiken förut men blev fördröjd med att skicka in papperen. Efter några veckor kom det en faktura på mailen. När jag ringde upp och frågade vad den gällde fick jag det trevliga svaret att jag ”uppenbarligen är dum i huvudet som inte fattar det”. Under resten av samtalet fick jag även veta att jag är en idiot, att jag inte borde ha företag, att jag inte förstår hur TV-avgift fungerar(?) och en mängd andra saker. Sedan blev han förvånad när jag sa att jag ville säga upp avtalet.
Certitrade har säkert en bra tjänst men hos mig är de brända för alltid.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.