Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93870
    MagnusS
    Deltagare

    Jag använder mig idag av Certitrade som leverantör av kortbetalningslösningar för min webbutik.
    Har ända sedan starten för två månader sedan frekvent fått avvisade kortbetalningar från utländska kunder som försökt köpa med sitt Mastercard.

    Certitrade är visserligen alltid väldigt trevliga men de har inte förmått lösa det här problemet utan de misslyckade köpen fortsätter att strömma in.

    Är det någon annan som använder sig av Certitrades kortbetalningstjänst och har liknande problem?

    Vad kan jag som företagare göra åt detta? Jag går miste om flera ordrar per vecka på grund av att kunderna inte får igenom sina köp. Någon som har koll på ”våra” rättigheter i sådana här fall?

    Magnus

    #105850
    Magnus
    Deltagare

    Angående Certitrade har Jag tidigare haft problem när kunderna skulla klicka tillbaks till e-butiken.
    En del kunder gjorde inte det, vilket medförde att Certitrade drog pengar från deras konto men ingen order blev reggad i e-butiken.
    Detta har Jag löst med en ssl lösning som kosta 950:- +moms på binero.
    Har typ bara 5-10 st försäljningar övriga Norden och har då inte uppfattat att det finns problem med Certitrade.
    Det är inget svar på din fråga men kan det vara ett liknande problem?

    #105851
    Dan
    Deltagare

    Nordea bland annat har haft enorma problem med Mastercard och 3D-secure senaste veckorna. Så jag tror inte det beror på Certitrade utan på bankernas envishet med värdelösa 3d-securelösningar.

    För mig har det dock blivit bättre de senaste dagarna.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.