Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Caterpillar butik – feedback önskas
- Detta ämne har 24 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2011 kl. 20:26 #132776Per NilssonDeltagare
@najjie 30705 wrote:
Frågan är väl om det är något kunderna tänker på eller bara vi…
Det är nog bara vi. För kunden är en kundvagn en kundvagn och ett kategoriträd ett kategoriträd.
Jag är övertygad om att det är innehållet och inte ramverket/butiksplattformen som avgör huruvida en butik uppfattas som attraktiv eller inte.
20 december, 2011 kl. 08:17 #132792VulcanoboyDeltagareJag tycker Nordicfeel.se ser amatörmässig ut men dom säljer som smör så jag tror innehållet är viktigast. Nordicfeel omsätter bara 70 miljoner med sin dåliga butik
20 december, 2011 kl. 08:45 #132796MrTribDeltagare@Per Nilsson 30724 wrote:
Det är nog bara vi. För kunden är en kundvagn en kundvagn och ett kategoriträd ett kategoriträd.
Jag är övertygad om att det är innehållet och inte ramverket/butiksplattformen som avgör huruvida en butik uppfattas som attraktiv eller inte.
Jag både håller med och inte håller med om att det inte är plattformen, huruvida det är ett originaltemplate eller vilka färger som är det viktiga. Precis som någon skrev innan räcker det förmodligen bra i en uppstartsfas för en mindre handlare och för vissa butiker med lite mer neutralt sortiment. Men för någon med ett känt varumärke i grunden så måste shopen bl.a. spegla både innehåll, kontext och varumärke för att vara attraktiv för sina besökare. Går man in på catbutiken förväntar man sig nog att det ska spegla varumärket cat mer än t.ex. vad Knivhuset behöver. Knivhuset tycker jag fungerar alldeles utmärkt med standardtemplate, catbutiken gör det inte.
Jag håller dessutom med om att catbutiken ser rätt så amatörmässig ut i designen med hårda färger utan någon form designelement (gradienter, texturer etc.) som ”mjukar” färgerna, produktbilderna passar inte ihop med resten av designen, det är vita hörn på gröna knappar t.ex. på ”Lägg i varukorg” på produktsidorna, kassan ser sjukt rörig ut pga den mörka bakgrunden och vita texten (text-tv är snyggare t.o.m.), ”dela”-texterna på produktsidorna tog jag mig för pannan när jag såg etc. etc. Tyvärr kan jag nog hitta många fler punkter som inte håller måttet för att vara en webshop en kund faktiskt köper…
Och jag tvivlar också på om CAT skulle bli speciellt nöjda om de såg att deras varumärke smutsas ned på det här sättet.
20 december, 2011 kl. 08:56 #132797MrTribDeltagare@Vulcanoboy 30742 wrote:
Jag tycker Nordicfeel.se ser amatörmässig ut men dom säljer som smör så jag tror innehållet är viktigast. Nordicfeel omsätter bara 70 miljoner med sin dåliga butik
Den kanske inte är den snyggaste sidan… Men, den är genomtänkt och speglar vad den säljer på ett bra sätt, har bra färgval som inte ”skär sig” och innehåller inte missar som ser amatörmässiga ut. Med andra ord, den är genomarbetat och speglar sitt innehåll och kontext med vad besökare förmodligen förväntar sig. Vilket i slutändan är bland det viktigaste för att konvertera besökare.
20 december, 2011 kl. 09:08 #132799Per NilssonDeltagare@MrTrib 30746 wrote:
Jag både håller med och inte håller med om att det inte är plattformen, huruvida det är ett originaltemplate eller vilka färger som är det viktiga. Precis som någon skrev innan räcker det förmodligen bra i en uppstartsfas för en mindre handlare och för vissa butiker med lite mer neutralt sortiment. Men för någon med ett känt varumärke i grunden så måste shopen bl.a. spegla både innehåll, kontext och varumärke för att vara attraktiv för sina besökare. Går man in på catbutiken förväntar man sig nog att det ska spegla varumärket cat mer än t.ex. vad Knivhuset behöver. Knivhuset tycker jag fungerar alldeles utmärkt med standardtemplate, catbutiken gör det inte.
Jag håller dessutom med om att catbutiken ser rätt så amatörmässig ut i designen med hårda färger utan någon form designelement (gradienter, texturer etc.) som ”mjukar” färgerna, produktbilderna passar inte ihop med resten av designen, det är vita hörn på gröna knappar t.ex. på ”Lägg i varukorg” på produktsidorna, kassan ser sjukt rörig ut pga den mörka bakgrunden och vita texten (text-tv är snyggare t.o.m.), ”dela”-texterna på produktsidorna tog jag mig för pannan när jag såg etc. etc. Tyvärr kan jag nog hitta många fler punkter som inte håller måttet för att vara en webshop en kund faktiskt köper…
Och jag tvivlar också på om CAT skulle bli speciellt nöjda om de såg att deras varumärke smutsas ned på det här sättet.
Håller med till fullo.
Det får ju självklart inte se katastrofalt ut.
Jag tycker också att catbutiken.se ska ändra sin layout och design till det bättre.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.