Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Bytte namn på registrera-knapp – konverteringen ökade 45 procent
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av pete.
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2011 kl. 06:53 #96587swed2011Deltagare
Vet inte om detta redan postats?
Konverteringen ökade med 45 procent när nätbutiken berättade för kunderna att de inte behövde registrera sig.
En större nätbutik i USA hade två knappar när kunden skulle gå till kassan, ”logga in” eller ”registrera dig”.Vad som inte framgick tydligt var att det faktiskt gick att handla utan att registrera sig. Resultatet blev att nätbutiken tappade många kunder som bara ville handla, men inte registrera sig.
När knappen ”registrera dig” byttes ut mot ”fortsätt”, följt av en förklarande text som sade att ”du behöver inte registrera dig för att handla hos oss” ökade konverteringen med hela 45 procent.
För den aktuella nätbutiken innebar detta en försäljningsökning om 2,1 miljarder SEK på årsbasis (300 miljoner USD).
7 oktober, 2011 kl. 08:31 #128248zapmoreDeltagareOm de bara bytte knappens namn från ”registrera dig” till ”fortsätt”, så är ju kunden ändå tvungen att registrera sig?
7 oktober, 2011 kl. 08:38 #128250Per NilssonDeltagare@zapmore 25659 wrote:
Om de bara bytte knappens namn från ”registrera dig” till ”fortsätt”, så är ju kunden ändå tvungen att registrera sig?
Det är en mental tröskel som man slipper kliva över. Alla kunder måste ju på ett eller annat sätt registrera sig för att få sina prylar. Men om man kallar det för något annat än just registrera så blir det lättare.
10 oktober, 2011 kl. 19:39 #128399kalsongerDeltagareDet låter väldigt simpelt att bara behöva ändra namn på en knapp, för att öka konverteringen. Fast det kan nog ligga något i det. Ska kanske prova.
11 oktober, 2011 kl. 13:01 #128437peteDeltagareÄrligt talat trodde jag att ehandlare förstod detta år 2011. Det är väl bara att sätta sig själv i kundens skor (enklare sagt än gjort) och inse att varje steg som drar ut på avslutsprocessen antagligen kommer att sänka din konv.% ?
Per: Jag skulle nog säga att det är faktisk skillnad på att ”registrera sig” och att endast fylla i sina uppgifter för att genomföra köpet. Åtminstonde såsom ”folk” förstår dessa begrepp, samt hur de flesta ehandelsplatformar fungerar logiskt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.