Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Byggloggen.se skulle uppskatta feedback
Etiketter: bygglogg, byggloggen.se, tid för hantverkare
- Detta ämne har 9 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 6 månader sedan av VATadviser.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2015 kl. 08:58 #102686VATadviserDeltagare
Hej,
Nu är den äntligen här den elektroniska stämpelklockan med rapportfunktion till din hantverkare. Som vi har längtat:D . http://www.byggloggen.se
Jag skulle mycket uppskatta konstruktiv kritik och feedback från Er e-handelsproffs på allt i sidan.
Ex
1. Landningssidan. Fattar man direkt vad det är vi erbjuder och vill man köpa? Vi vill gärna att man skall förstå direkt det är ju nytt detta.2. När du går vidare och faktiskt skapar konto fattar du vad som händer o vad som skall göras? Alltså är det lätt??
3. När man kommit in i systemet och köpt (använd rabattkoden ”Facebook” så slipper Ni betala) ett abonnemang, kommer du igång lätt då? Alltså jobbar du enkelt på sidan utan annan instruktion än vad som finns där??
4. Vad som helst annars som Ni kan komma på som skulle förbättra sidan.
Vi är inte helt klara och färdigtestade så det är perfekt att få Era åsikter just nu. Ipad funktionerna är inte helt klara ännu. Men det mesta fungerar i Mobilen utom ”skapa konto” och allt skall fungera i din dator.
Tack på förhand (PS de konton som Ni skapar går att använda och ligger kvar, så skall Ni anlita något inom kort har Ni ett gratis konto uppe:))
Mvh
Stefan Ekmark11 maj, 2015 kl. 09:08 #178391DanDeltagareIntressant koncept.
Mina spontana tankar:
-Sälj in det mer med fler skärmbilder och exempel, jag försökte se mer detaljerat hur det funkar och vad jag ser men lyckades ej, kanske bara inte hittade? Jag vill se alla funktioner med bild och exempel.
-Månadskostnad för detta är jag lite skeptisk till. Privatpersoner renoverar inte året runt, jag tror de hellre skulle köpa appen eller köpa den per projekt istället än att få faktura på månadsbasis om man bara ska renovera sitt kök. Visst man kan säga upp den men alla vet att det glömmer man alltid och så står man där med en månad till.
-Hur ska man få hantverkaren att använda den? I en perfekt värld skulle ju hantverkaren erbjuda appen till kunden istället, men gissar det är de inte så sugna på men det vore mer naturligt.
-registreringsmailet borde komma från tjänstens adress ej 1time
-Spontant tror jag en freemium-modell hade varit vettig här, svårt för mig att motivera mig att köpa tjänsten utan att ens testat ”workflowet” eller om den funkar som jag tänkt mig. Detta kan väl avhjälpas med tydligare införsäljning men bäst är ändå om man kan testa gratis men med begränsningar tror jag.
11 maj, 2015 kl. 09:19 #178392VATadviserDeltagareHej Dan,
Tack för input.
Skärmbilder kommer det är inte klart ännu bara. Men det kan nog vara nödvändigt att ha det redan från start.
Månadskostnad har vi inte så det var bra att du kommenterade det. Vi har bara färdiga paket så som du också tyckte men det framgår tydligen dåligt så det måste vi kika på.
Hantverkaren där har vi ett problem. Vi säljer redan ett system där hantverkaren faktiskt kan erbjuda detta 1time.se som har betydligt fler funktioner bara för hantverkare. Men det är ju givetvis här som man kan få problem. Men enkelheten är väl nyckeln. Det tar 30 sekunder för hantverkaren att logga in och stämpla. Det är superenkelt så alla klarar det utan instruktion. Appen kommer till hans telefon via dig som kund så inget jobb för dem. Men det kräver att du som köpare är lite tuff tror jag.
Registreringsmailet, noterat,
Är lite osäker på freemium. Vi var inne på det först men har velat lite hit och dit. Men det går ju att testa lite olika modeller och se vad som händer.
Tack igen Dan. Kom gärna med mer om du kommer på nått.
Mvh
Stefan11 maj, 2015 kl. 09:30 #178393DanDeltagareUppfyller användningen av appen något syfte för hantverkaren?
Tänker att om han ändå tvingas stämpla där av kunden så blir det merarbete om han redan har ett verktyg och då är det ju fine (ni borde koppla er andra tjänst ihop med denna så hantverkare kan erbjuda den till kunderna).
Men om hantverkaren INTE har tidssystem så vill ni ju erbjuda honom att ha loggen också. Gissar han får den gratis idag? Det är ju lite skevt evt?
11 maj, 2015 kl. 10:03 #178394VATadviserDeltagareHej,
Appen är det som han använder för att stämpla in. Han gör alltså allt detta via sin telefon. Om han är kund till oss redan så ingår detta i det pris som han betalar för sitt abonnemang (betydligt högre än byggloggen.se) och han kan erbjuda sin kund detta gratis. Om han vill. Det är kopplat så om en kund kräver detta så kommer hantverkaren i fråga att automatiskt få både tidrapporter för fakturaunderlag och rapporter för lönespecar samt kundhistorik i molnet per automatik.
En liten tvist på detta är att varje hantverkare som efter 2016-01-01 utför arbete hos en kund som är ett företag är tvungen att ha en sådan här logg. Eller vad vi kallar en elektronisk personalliggare. Så branschen kommer vara van vid detta förfarande inom något år.
11 maj, 2015 kl. 10:19 #178395DanDeltagareOkej men vad händer om en kund bjuder in en hantverkare som ej är kund hos er? Måste han köpa appen då?
11 maj, 2015 kl. 10:41 #178396VATadviserDeltagareNej det måste han inte. Det ingår i det pris som konsumenten har betalat. De kan bjuda in så många hantverkare som de vill.
Byggloggen är en mycket beskuren del av 1Time.se . Den är enbart till för att du som konsument skall kunna ha koll på ditt projekt. Den största uppsidan för hantverkaren är att det troligtvis blir betydligt färre konflikter med konsumenten samt att de har ett färdigt fakturaunderlag när projektet är avslutat. Spar tid åt hantverkaren.
1Time innehåller mycket mer som är bra för hantverkaren.
11 maj, 2015 kl. 11:07 #178397VATisloveDeltagareKul projekt!
EDIT: Lite konstruktivt: ”tillbaka” i webläsaren verkar inte fungera att använda.
De sex texter som står längre ner på sidan tycker jag fortfarande inte är självklara att man klickar på. När man klickat in på dem finns det ingen möjlighet att gå tillbaka till förra sidan (ingen ”till huvudsida” eller liknande.
Eftersom det inte är en prenumerationstjänst (?) finns det ingen poäng med att ha ”ingen bindningstid” på förstasidan.Verkar som att sidan är under tillfix as we speak så kan inte skapa ett konto, återkommer ..
11 maj, 2015 kl. 11:09 #178398VATadviserDeltagare9 juni, 2015 kl. 11:24 #178688VATadviserDeltagareHej,
Nu har vi gjort och skruvat så mycket vi kan och hoppas o tror att vi är klara så långt som vi kan vara klara innan vi fått in så mycket trafik att vi kan börja mäta. 19/6 drar vi igång en Lets Deal kampanj så då får vi förhoppningsvis så mycket trafik in på sidan så att vi har bra underlag sedan.
Men kan vi göra något mer nu innan vi kör igång för fullt?:confused:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.