Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Bring istedet for Posten ?
- Detta ämne har 16 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av @MCamnerin.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2014 kl. 10:09 #173201argitDeltagare
Det står väl aldrig utlämningsställe Bring och adress, inte heller Posten och adress osv. Utan det står till exempel ICA. Så jag ser inte problemet med att de inte har en Bringskylt. Alla postens ombud har inte Posten-skyltar?
26 februari, 2014 kl. 10:59 #173202bslaskDeltagare@argit 75509 wrote:
Det står väl aldrig utlämningsställe Bring och adress, inte heller Posten och adress osv. Utan det står till exempel ICA. Så jag ser inte problemet med att de inte har en Bringskylt. Alla postens ombud har inte Posten-skyltar?
??? Samtliga ombud för DHL jag har besökt har tydlig DHL profilering med skyltar, klistermärken etc. Även De ICA butiker jag har nära har tydliga Posten skyltar och disken för paketutlämning är ju extremt Posten märkt.
I de få fall jag får paket från Schenker går jag till tobaksaffären som även han har en tydlig Schenker skylt både i och utanför sin butik.Det kanske inte är ett problem, men lite otydlig är det nog för en kund som fått avisering från Bring, och det sedan inte finns någon skylt/info om att det går att hämta just Bring paket.
26 februari, 2014 kl. 12:18 #173206argitDeltagare@bslask 75510 wrote:
??? Samtliga ombud för DHL jag har besökt har tydlig DHL profilering med skyltar, klistermärken etc. Även De ICA butiker jag har nära har tydliga Posten skyltar och disken för paketutlämning är ju extremt Posten märkt.
I de få fall jag får paket från Schenker går jag till tobaksaffären som även han har en tydlig Schenker skylt både i och utanför sin butik.Det kanske inte är ett problem, men lite otydlig är det nog för en kund som fått avisering från Bring, och det sedan inte finns någon skylt/info om att det går att hämta just Bring paket.
Det är en ganska ny produkt hos Bring så jag är säker på att profilering kommer att komma ut till alla ombud (Bring satsar mer i marknadsföring ut till konsument än många andra transportörer). Om ICA Kvantum som står som ombud för mig hos Posten, då fattar i alla fall jag oavsett vem som aviserar att jag ska dit och inte letar efter en transportörs skylt. Men alla är vi olika
26 februari, 2014 kl. 14:09 #173209RaasdalDeltagareSuper fedt at der er så mange der svarer ..
Jeg kan høre at der er mange transportører i spil her; Posten, Schenker, DHL … Og nu også Bring som noget nyt.
Jeg kan godt se dilemmaet omkring hvorvidt man skal sige at det er DHL eller Bring der leverer. Mange vil ikke kigge hvem der leverer, men blot hvor de skal hente (f.eks. ICA). Tror jeg vil gå en vej i midten, og forsøge at fortælle kunderne både at det er Bring der er transportør, men det er DHL Service Points der benyttes.
26 februari, 2014 kl. 15:04 #173210bslaskDeltagare@argit 75514 wrote:
Det är en ganska ny produkt hos Bring så jag är säker på att profilering kommer att komma ut till alla ombud (Bring satsar mer i marknadsföring ut till konsument än många andra transportörer). )
Nu gav ju jag trådskaparen ett svar på hur dagsläget är, inte hur en eventuell framtid skulle kunna se ut. Det är en sak att DHL går med på att dela ut Brings paket i sina Servicepoints, dock högst tveksamt om dom vill låta Bring profilera sig på samma utlämningsställe.
Brings marknadsföring har nog ingen missat, men jag har lite svårt att förstå deras strategi, dom marknadsför ju något som inte riktigt finns? Det är långt kvar innan dom har ett rikstäckande nätverk av utlämningspunkter.
26 februari, 2014 kl. 15:07 #173211bslaskDeltagareEtt sätt Bring skulle kunna lösa problemet med utlämningspunkter är ju om Norska Posten (som äger Bring) slutligen går in och köper DHLs paketverksamhet i Sverige/Norden. Det är ett seglivat rykte som funnits i transportbranchen i många år.
Att Bring skulle försöka bygga ett nätverk av utlämningsställen helt från Scratch är nog ganska orimligt.
27 februari, 2014 kl. 10:37 #173231@MCamnerinDeltagareJa, vi på Bring använder DHL Service Points för utlämning av paket i Sverige och nätverket är heltäckande (1300+ utlämningsställen). Både kunder inom och utanför Sverige kan nyttja nätverket och Bring för detta.
Aviseringen per SMS är idag utformad av DHL, och i brevaviseringen framgår att paketet levereras av Bring i samarbete med DHL. Vi upplever inte att det råder förvirring hos mottagarna vad gäller varken upphämtningsplats eller avsändare.Melker Camnerin, Produktansvarig Bring
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.