Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Bring istedet for Posten ?
- Detta ämne har 16 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av @MCamnerin.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2014 kl. 13:10 #101454RaasdalDeltagare
Hej Alle,
Jeg er ny herinde – har lige fundet forummet idag
Vi driver nethandel i både Danmark, Norge og Sverige.
Mit spørgsmål som jeg håber nogen kunne hjælpe med er;
Kan vi tilbyde KUN at levere med Bring ? Idag leverer vi med Posten (PostDanmark som overgår til Posten i Sverige). Men vi har fået bedre priser fra Bring, og ønsker derfor at skifte.
Men vil de Svenske forbrugere acceptere at vi ikke leverer med Posten men kun med Bring ?
I Danmark er PostDanmark (det danske Posten) meget store, og man er nødt til at tilbyde det til sine kunder. De næststørste er GLS som bruger pakkeshops (udleveringssteder på Tankstationer, Kiosker mm.). Men man kan i Danmark ikke rigtig nøjes med kun at tilbyde levering fra f.eks. GLS, DHL eller andre.
Hvordan er det Svenske marked i forhold til dette ?
Et lidt andet spørgsmål – hvad skal vi kalde pakken hvis vi sender med Bring ? ”Postpaket Till utlämningsställe” ? Eller er ”Postpaket” kun brugt om pakker fra Posten ?
25 februari, 2014 kl. 07:27 #173165bslaskDeltagareBring har idag inte utlämningsställen till Privatpersoner i Sverige. Det är endast Postnord (fd Posten), DHL och Schenker som har det.
Posten: Mypack
DHL: Servicepoint
Schenker: Privpak25 februari, 2014 kl. 07:42 #173166HakanMDeltagareJag har för mig att Bring åker piggyback på DHL vad gäller utlämningsställen i Sverige och utnyttjar deras nät av Service Points.
25 februari, 2014 kl. 12:08 #173172bslaskDeltagare@HåkanM 75472 wrote:
Jag har för mig att Bring åker piggyback på DHL vad gäller utlämningsställen i Sverige och utnyttjar deras nät av Service Points.
Intressant, gäller det isåfall endast deras utländska kunder som skickar från utlandet till Sverige, eller har dom även en produkt där en svensk avsändare kan skicka till Servicepoints? Den känner isåfall inte jag till.
25 februari, 2014 kl. 12:26 #17317325 februari, 2014 kl. 15:07 #173182RaasdalDeltagareMange tak for svarene
Jeg kan også bekræfte, efter information fra Bring, at de bruger DHL ServicePoints til at udlevere pakkerne.
Ville det give mening at kalde denne fragtmulighed ”Bring Paket till utlämningsställe (DHL Service Point)” … Vil Svenske konsumenter / forbrugere vide hvad dette betyder ?
25 februari, 2014 kl. 19:59 #173186bslaskDeltagareTack för info HåkanM. Det står ju dock inte med ett ord att Bring använder DHLs Servicepoint nät vad jag kan se, inte heller tror jag att jag har sett någon Bring logga på utlämningsställen, iallafall inte i Karlstad, men det stämmer säkert.
För att svara på din fråga Raasdal, så tycker jag att du ska kommunicera ut till dina Svenska kunder att det är DHL som är din transportör. Dom flesta har koll på Servicepoint konceptet, sen om det står Bring på paketet dom hämtar ut spelar ju ingen roll.
25 februari, 2014 kl. 21:57 #173188DanDeltagareDet blir väl inte särskilt bra när man får SMS från Bring och det står bring på avierna?
Schenker använder Postens ombudsnät på uddaorterna, men man skriver ju inte att paketet levereras av Posten för det
26 februari, 2014 kl. 09:33 #173197bslaskDeltagare@Dan 75496 wrote:
Det blir väl inte särskilt bra när man får SMS från Bring och det står bring på avierna?
Nej det är helt klart inte särskilt bra. Men frågan är om det är bättre att kunden åker till en adress och letar efter en grön Bring skylt som inte finns?
26 februari, 2014 kl. 09:54 #173199 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.