Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Brev från Babs
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2010 kl. 13:43 #94334ParvelitoDeltagare
Jag fick brev idag från Babs där de begär en massa underlag för en betalning på rätt mycket pengar. Jag har utdrag från Dibs, och utdrag plus kvittens från DHL. Är det något jag behöver vara orolig för, eller försöker den här gynnaren med ”en go-ing” som tyvärr inte gick som han tänkt sig?
3 mars, 2010 kl. 13:46 #109039GregerADeltagareOm du har skickat varorna till kortinnehavarens folkbokföringsadress och det finns en kvittens på paketet så tror jag inte det är något problem.
Men hur ofta kollar man folkbokföringsadressen på ett kortköp? Man får ju inte ut informationen från banken precis. :rolleyes:
3 mars, 2010 kl. 14:03 #109040ParvelitoDeltagareDet är skickat till folkbokföringsadressen. Jag brukar inte kolla på vanliga köp, men det här var en ovanlig sak och dyr som beställdes, så jag kollade upp lite och skickade med DHL istället för brev som är det normala för så små saker (USB-minne med många GB).
3 mars, 2010 kl. 17:45 #109041matthiasDeltagareJag fick ett likadant brev från Babs häromdagen. Blir intressant att höra vad de säger. Jag skickade in utdrag från Auriga ang betalningen, all information vi har om köpet och kunden samt informationen från Posten ang uthämtande personen.
Undrar om det är samma person…. Hos mig beställde han en Macdator…
8 mars, 2010 kl. 06:42 #109087ParvelitoDeltagareNu börjar det bli intressant. Samma kund har i natt 04:15 gjort ett dubbelt så stort köp, med ett annat kort.
Väntar på att Babs kundtjänst skall öppna, för det låter ju smått otroligt det här…
8 mars, 2010 kl. 23:11 #109094danielanderssonDeltagareVad sa Babs? Lite som en spännande tv-serie det här
9 mars, 2010 kl. 08:30 #109096ParvelitoDeltagareLite kort: Babs sa att jag inte skulle leverera det där, och gärna göra en polisanmälan. Vi kom också fram till att tills vidare spärra min kortbetalning för utländska kort eftersom de kunde se många försök som jag inte ser i min ände. Jag får från Dibs bara de kortköp som godkänts. Jag har mina kunder i Sverige, så det är inga problem för mig. Kortbetalningarna står för kanske 5% av min omsättning så det är mest en massa krångel. Det blev väl ett par timmars arbete igår med en massa olika telefonsamtal, för ingenting i förtjänst…
Och eftersom jag har 3d Secure så behöver inte jag stå för de fall som har gått igenom. (2st visade det sig).
9 mars, 2010 kl. 09:27 #109097Katrin LundgrenDeltagare”Du måste lyssna på lille Babs” :D:D
Kunde inte hjälpa det, måste bara skriva en helt OT kommentar, men det var allt jag kunde tänka när jag såg tråden, är man reklamskadad då 😮
10 mars, 2010 kl. 22:27 #109126ParvelitoDeltagareJag lyssnar gärna på Babs, för de har rimligen mer kompetens ur den väldiga mängd data de behandlar och ser mönster i till skillnad från mig.
Det jag är lite irriterad över är uppdelningen mellan inlösare och betalväxel. Det blir många kontakter åt alla håll och kanter, med telefonköer och rabbla ärendet fram och tillbaka med rätt så många människor. Om inlösarna dessutom skulle vilja bli betalväxel så hade det vara så himla mycket enklare när sådana här saker uppstår.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.