Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Bracelet for Hope
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av Lundstrom.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2016 kl. 13:31 #103577OscarJDeltagare
Hej,
Jag hjälper till med konfig av en webbshop – men grafisk design är inte mitt hetaste ämne.
Skulle uppskatta feedback kring sidan:
http://www.braceletforhope.com
Tack på förhand
9 juni, 2016 kl. 13:57 #181756LundstromDeltagareFörst och främst vill jag påpeka det faktum att braceletforhope.com vill kombinera god lönsamhet med välgörenhet. Riktigt kul och bra initiativ. Lyckas ni ha en vinstmarginal på 11% är det ju dessutom riktigt bra(även om ni påstår annat), vilket ger potential att växa ytterligare och i förlängningen skänka ännu mer pengar. ”win-Win”. Pricken över i:et i affärsmodellen tycker jag är det faktum att man kan får välja vart pengarna ska gå, beroende på vilken färg man köper. Ger ett mervärde till själva produkten kopplat till välgörenheten.
Tänker att välgörenheten skulle kunna lyftas upp redan på förstasidan. Nu kräver det att jag går in på de olika flikarna för att förstå att pengarna till stor del går till välgörenhet. Ser lite ensamt ut(laptop) med ”fraktloggan” så kan med fördel placera lite fler loggor med försäljningsargument.
Skriv gärna under varje produktbild, och i produkttexterna att ”40% av intäkterna för denna produkt går oavkortat till…”
Tycker du/ni har lyckats bra med ikonerna för de olika välgörenhetsalternativen. Placera dessa över produktbilderna på första sidan? Det första jag som kund vill besluta är vilket välgörenhetsprojekt jag vill stödja.
”Vart-går-pengarna” grafiken ser lite olika ut i mobil och laptop, i laptoppen ser det ut som texten av misstag har hoppat ut ur rutorna. Förstår att ni vill ha så att varje ruta är rätt andel med procenten. Då rutorna är så stora får alla inte plats på skärmen samtidigt. Tycker man förlorar lite av den effekt ni vill uppnå då. Kanske kan man minska ner den så hela får plats i skärmen samtidigt.
Hoppas detta var till någon hjälp, Lycka till med sidan framöver!
27 juni, 2016 kl. 13:54 #181891OscarJDeltagare@Lundström 87336 wrote:
Först och främst vill jag påpeka det faktum att braceletforhope.com vill kombinera god lönsamhet med välgörenhet. Riktigt kul och bra initiativ. Lyckas ni ha en vinstmarginal på 11% är det ju dessutom riktigt bra(även om ni påstår annat), vilket ger potential att växa ytterligare och i förlängningen skänka ännu mer pengar. ”win-Win”. Pricken över i:et i affärsmodellen tycker jag är det faktum att man kan får välja vart pengarna ska gå, beroende på vilken färg man köper. Ger ett mervärde till själva produkten kopplat till välgörenheten.
Tänker att välgörenheten skulle kunna lyftas upp redan på förstasidan. Nu kräver det att jag går in på de olika flikarna för att förstå att pengarna till stor del går till välgörenhet. Ser lite ensamt ut(laptop) med ”fraktloggan” så kan med fördel placera lite fler loggor med försäljningsargument.
Skriv gärna under varje produktbild, och i produkttexterna att ”40% av intäkterna för denna produkt går oavkortat till…”
Tycker du/ni har lyckats bra med ikonerna för de olika välgörenhetsalternativen. Placera dessa över produktbilderna på första sidan? Det första jag som kund vill besluta är vilket välgörenhetsprojekt jag vill stödja.
”Vart-går-pengarna” grafiken ser lite olika ut i mobil och laptop, i laptoppen ser det ut som texten av misstag har hoppat ut ur rutorna. Förstår att ni vill ha så att varje ruta är rätt andel med procenten. Då rutorna är så stora får alla inte plats på skärmen samtidigt. Tycker man förlorar lite av den effekt ni vill uppnå då. Kanske kan man minska ner den så hela får plats i skärmen samtidigt.
Hoppas detta var till någon hjälp, Lycka till med sidan framöver!
Hej! Ursäkta det senare svaret. Det har varit mycket på jobbet. Vi tog till oss av det du skrev och har gjort några förändringar. Jag har även försökt börja pilla lite med vår SEO.
Vart går pengarna ser medvetet annorlunda ut i mobilen och desktop. Men det kanske inte blev så lyckat som vi hoppats. Vi kommer nog byta ut denna mot en ny sida då vi känner att vi är väldigt tydliga med det vi vill vara tydliga med avseende vinst/välgörenhetsfördelningen på andra sidor nu (vi skrev om ”Om oss texten”).
Den nya sidan kommer att visa hur fördelningen ser ut mellan de olika välgörenheterna, vad tror ni om detta? T.ex. att x-procent skänkt till Svenska barnhjälpen och x-procent har skänkt till Vi-skogen.
5 juli, 2016 kl. 08:46 #181958LundstromDeltagareGjorde ett hastigt återbesök. Blivit mycket bättre av de förändringar ni gjort. Bra med 100kr per armband, blir väldigt tydligt. Fortsätt så och lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.