Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Bra service från DHL igår
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2011 kl. 10:08 #95622fotofyndetDeltagare
Jag klipper in mitt mail till DHL och deras svar. Jag är som synes rätt nöjd med gårddagens service, men även i allmänhet nöjd med DHL.
En dag med DHL. Såg att min leverans var i Leipzig imorse och vågade inte hoppas på
att grejerna skulle hinna fram idag. Sen såg jag att vid 7 var de på Arlanda, vid 8
var det tullklarerat och klart. Sen vid 12-tiden var de ute med kurir här uppe och
12.51 var kuriren hit till oss. Det är riktigt, riktigt snabbt jobbat tycker jag.
Sen av okänd anledning så var det ingen som kunde ta emot godset här, så jag ringde
kundtjänst och frågade om jag kunde hämta på terminalen i Birsta istället. Tjejen
på kundtjänst lovade kolla med Sundsvall och att de eller hon skulle återkomma till
mig. Ingen ringde, jag kom hem, satt mig och åt middag. Då ringer det på dörren.
Där står ”vår” DHL-tjej, civilklädd med en Golf på tomgång. ”Jag chansade och
tänkte att jag slänger med de här paketen i bilen när jag ändå åker förbi på vägen
hem så slipper du åka in och hämta dem”.Det är djävlar i mig service så man blir tårögd! -22 grader och man slipper en resa
till Birsta på totalt ca 2 mil t.o.r. Fantastiskt. Tyvärr vet jag inte vad tjejen i
fråga heter, men det vet säkert ni. TACK!Mvh
Christer HägglundHej Christer,
Stort tack för att du delade med dig av denna fina berättelse! Jätteroligt att du
tog dig tid att mejla in till oss.Jag har tagit det vidare så att ”er DHL-tjej” kan få ta del av det här.
Önskar dig en trevlig dag!
Tack igen, du förgyllde även min dag!
Vänliga hälsningar
Jeanette
DHL Express24 februari, 2011 kl. 10:12 #119541JoelDeltagareTummen upp!
24 februari, 2011 kl. 10:35 #119544CrillesDeltagareJa en sån service får man inte varje dag. Men jag kan meddela att även vi har en mycket bra kontakt med DHL, så byta till någon annan transportör finns inte på kartan
24 februari, 2011 kl. 10:40 #119545fotofyndetDeltagare24 februari, 2011 kl. 11:11 #119552CrillesDeltagareHehe ja det tänkte jag inte på
24 februari, 2011 kl. 12:49 #119565GregerADeltagareEn sån tjej borde ju jobba med e-handel …
PS! brukar det vara akut när fotofyndet behöver grejor från crilles? :p
24 februari, 2011 kl. 12:53 #119566fotofyndetDeltagare@GregerA 15982 wrote:
En sån tjej borde ju jobba med e-handel …
PS! brukar det vara akut när fotofyndet behöver grejor från crilles? :p
Ja det borde hon absolut.
haha nja, akut och akut, men det var personlig överlämning och det uppskattar man ju också.
24 februari, 2011 kl. 12:57 #119568ZablerDeltagareOm vi någon gång plitar i annan upphämtningsadress (Semestertider eller sjukdom och vi hämtar i hemmet istället för kontoret) brukar våra vanliga dhl-gubbe ringa och vara orolig att vi har gjort fel eller glömt av att beställa frakt. Så nog har de god service.
Dock spelar dom väl mycket fotboll med våra paket ibland, men där tror jag man får samma skit av alla speditörer.
24 februari, 2011 kl. 14:51 #119574nobynatorDeltagareWow snyggt jobbat utav DHL eller kanske själva tjejen! Hon kanske kollade upp dig på fb innan and liked it, synd för dig som inte tog hennes nummer :p
24 februari, 2011 kl. 16:53 #119575peoDeltagareBra gjort Christer!
Att skapa en tråd med beröm är aldrig fel, tyvärr startar man väl hellre en tråd när det skett ngt negativt.
Kanske jag oxå ska starta en om DHL oxå då jag är helnöjd med dem.
Dock har jag inte fått sådan extraservice som du (men jag finns iofs inte på fb…..).Hoppas verkligen att tjejen får cred för det lilla extra!
//Peo
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.