Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Bra sätt att minska antalet returer?
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2010 kl. 12:39 #116391LastbrygganDeltagare
Du skriver att du har egna sökkriterier, vad är det?
Det är bra, i synnerhet vid misstänkta kort/faktura-bedrägerier om folk har för avsikt att blåsa mig och beställa till ex. olika adresser. Ex. Om ”Kalle Anka” har försökt att beställa med stulet kort till olika adresser / C/o adresser så kan jag lägga in en varning på ”ANKA” och då flaggar jag alla ordrar som innehåller ordet ”ANKA” i adressen/e-posten i nån form. Det kan ju vara lite dumt att flagga ex. ”Johansson” då väldigt många ordrar kommer att bli flaggade, men i Johanssons fall kanske det finns något annat unikt som kan flaggas.
Jag tycker att jag har kommit en bra bit på väg att selektera bort oönskade ”kunder”.
18 november, 2010 kl. 17:41 #116395PlastskivorDeltagareOm man har som princip att skicka bara till folkbokförd adress så är det inte så jälka bra när man säljer byggvaror. Iaf en hel del av mina kunder handlar för att ha till fritidshuset.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.