Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Bra råd och kritik – www.kristallex.se
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av Emi.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2010 kl. 15:55 #94290EmiDeltagare
Hej, jag skulle vilja få respons och kritik, kanske andra funderingar om min butik på Kristallex (Glas, vaser, skålar mm i kristall).
Problemet är att butiken fungerar inte som den ska, försäljningsnivå är för låg.
Jag drömde om att skapa en butik med kristallvaror tillverkade i Vitryssland i flera år, nu har jag ett lager i Sverige, men problemet är att försäljning via internet fungerar inte för mig.
Det är bara mina gamla kunder som återkommer, men jag måste ju utvecklas…
Är det något fel på sortiment, på funktioner, priser, betalningssätt (jag accepterar inte fakturor) eller kanske något annat?
Jag har också en butik på blocket som heter ”Kristalltorget”, har även en på Tradera, det hjälper inte, tyvärr.
Tack på förhand för hjälpen!
Mvh Emi
16 februari, 2010 kl. 16:33 #108715Katrin LundgrenDeltagareHej
Lägg till faktura som betalsätt
Mer bilder på varorna
Skippa inloggning för att kunna lägga en order
Mer text på produkterna
Lägg till lite information om kristall allmänt, vart görs den, vad är speciellt med just er kristall, mer fakta helt enkelt för folk att läsa och hitta er butik.Har du hyfsat med besökare och de vänder i butiken, eller kanske behöver du öka antalet besökare också, och då rekommenderar jag SEO i första hand om du inte redan jobbar med det.
Sedan funderar jag på vem i dag som köper kristall, för mig känns det som något mormor gjorde, och mormor handlade inte på nätet, men där kan jag ha totalt fel. En mer tydlig telefonkundtjänst tror jag kan vara bra för det segmentet av kunder, dit de kan ringa för att få svar på sina frågor.
16 februari, 2010 kl. 20:31 #108718EmiDeltagareHej,
Tack så mycket för din feedback, det känns så bra att få lite idéer från en erfaren företagare!
Jag kommer att göra mitt bästa för att förbättra butiken så mycket jag kan!
16 februari, 2010 kl. 21:00 #108720ParvelitoDeltagareJag känner mig som elake kocken, men:
– Dina bilder med svart bakgrund i en shop med vit bakgrund är nästan omöjliga att se. Klickar man på bilderna för att få dem i större storlek får man bara en fetare svart ram. Det är få människor som betalar 500kr och uppåt för lite grått i en ruta på skärmen som någon säger att det är kristall.
– Sverige är ett land med traditioner av konstglas. Skall du sälja något får du lov att berätta mycket mer om vad som gör din kristall så speciell. Varför skall jag köpa dina ”noname-produkter” som du inte ens vågar sätta ett varumärke på, istället för en svensk Orrefors för liknande pengar? Dessutom är då designern känd och alla som ser det och vet något om glas vet att det är en dyr pjäs, till skillnad från dina.
– I Webshopen är det jobbigt att läsa all fetstil. Jag tycker teckensnittet du använder i loggan är snyggt, och det borde gå igenom mera i rubriker och text i webshopen. Den starka röda färgen på sidorna leder bort blicken från det väsentliga. Tona ned den är mitt tips, och jobba gärna med en bredare shop.
– Sedan har Kodmyran rätt i det hon säger. Ta bort inloggningen, och låt folk få faktura. Det är två viktiga sätt att bygga förtroende. Man kan köpa kreditupplysningar rätt så billigt av t.ex. CreditSafe.16 februari, 2010 kl. 22:08 #108722EmiDeltagareHej, jag är så tacksam för kritiken!
Elake kocken är precis det jag behöver just nu!
Tack!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.