Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Boxon Pallavgift
- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 11 månader sedan av Peder.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2016 kl. 14:40 #103871PederDeltagare
Är det några andra som reagerat på att Boxon när man beställer emballage även skickar en separat faktura för pallen (EUR Pall). Under alla år har jag aldrig varit med om att leverantörer tar betalt för pallen som dom levererar gods på och dessutom fick jag aldrig någon pall utan Chauffören lastade av allt emballage från pallen. Kostnaden för pallen är 130 kronor exklusive moms. Blir ett samtal till Boxon i morgon, men ska man få betala för pallen så blir det att återgå till att köpa emballage från http://office.aroxs.com/
21 november, 2016 kl. 00:38 #182787prylsjukDeltagareVi har kört Boxon och Nöjd och både kör med avgift för pall, om det är EUR-pall vill säga. Sen vi blev fakturerade för pall för några år sedan har vi alltid varit noga med att se till att chaffören markerar att vi skickar en pall tillbaka. Onödiga avgifter för en som annars bara slänger pallarna.
För att svara på din fråga så ska du inte behöva betala om du inte behöll pallen. Inga konstigheter med det. Var noga vid nästa leverans att chaffören noterar att du skickar pallen åter så att ni inte blir fakturerade för den.
1 december, 2016 kl. 15:22 #182857PederDeltagare@prylsjuk 88669 wrote:
Vi har kört Boxon och Nöjd och både kör med avgift för pall, om det är EUR-pall vill säga. Sen vi blev fakturerade för pall för några år sedan har vi alltid varit noga med att se till att chaffören markerar att vi skickar en pall tillbaka. Onödiga avgifter för en som annars bara slänger pallarna.
För att svara på din fråga så ska du inte behöva betala om du inte behöll pallen. Inga konstigheter med det. Var noga vid nästa leverans att chaffören noterar att du skickar pallen åter så att ni inte blir fakturerade för den.
Jag har varit i kontakt med boxon två gånger nu och ena gången så var det en receptionist som tog mitt nummer och att jag skulle bli uppringd dagen efter. Något samtal från Boxon fick jag inte så jag ringde dem två dagar senare och då lovade dom att kolla upp det och antingen återkomma per telefon eller via mail, vilket dom inte gjorde.
Det har snart gått en vecka och idag kom en påminnelse-faktura för pallen och jag tar och betalar den snällt trots att jag aldrig behöll pallen och kommer nu köra med Aroxs igen eftersom det här med kundtjänst inte verkar vara Boxons starka sida. Aroxs har alltid haft ett väldigt trevligt bemötande och väldigt bra kundtjänst och kanske dom kan ta in den dimension på kartong som gjorde att jag istället beställde från Boxon.
4 december, 2016 kl. 21:15 #182877PederDeltagareAllt slutade gott och på mailen fick jag en kreditfaktura från Boxon på pallavgiften.
8 december, 2016 kl. 22:22 #182917 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.