Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Boost av tex Payson?
- Detta ämne har 19 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 3 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2018 kl. 15:42 #185402gvhDeltagare
Jag kör med Klarna.
Ok, Klarna är dyrt för ehandlaren men iaf lönsamt för mig eftersom kunderna gillar det!25 juni, 2018 kl. 16:53 #185403PrettyFrameDeltagareOk, Klarna ”is da shit”. Men det är ngt som i dagsläget definitivt inte skulle gå plus. En annan fråga enhetsfrakt eller uträknad?
Idag är majoriteten av ordrarna möjliga att skicka med postens gröna påsar (som numera är blå). Detta kanske framförallt beroende på ”unik produkt” som Multiman kallade det. Det mesta annat kräver lite större förpackningar.
Men frågan är då en lite större enhetsfrakt och därmed ett plusresultat på de ordrar som ryms i postens påsar och kanske en liten förlust på övriga ordrars frakt. Vad tror ni?25 juni, 2018 kl. 18:10 #185404gvhDeltagareFolk gillar inte att betala för frakt explicit, kunder är vana att det inte ”kostar” eller att det kostar bara ”lite”.
Jag kör med enhetsftraktavgift, 39:-, nästan alla mina beställningar kostar mer i frakt.
Nu har jag en del lågprisprodukter, under 40:-, så då blir det lite konstigt att köra fraktfritt, men om man har en lämplig prisbild på sina produkter tror jag hårt på ”fraktfritt”. Det är ju kanonbra, då slipper man lägga pengar på frakten!
25 juni, 2018 kl. 21:00 #185405EkraftDeltagareOm vi börjar med Payson, så ja, jag tror det kommer öka konverteringen en del.
Om man sedan fortsätter med frakten, så bör den vara rimlig ur kundens perspektiv. Jag själv höjer på ögonbrynen om någon vill ha mer än 49kr i frakt, om det nu inte är något verkligt stort och tungt som kanske får kosta 99kr i frakt. Enhetsfrakt is da shit, gärna med en ”fraktfritt vid order över x kr”. Har man varor som drar högre fraktkostnader får man justera varans pris lite grann.
26 juni, 2018 kl. 05:36 #185406perandersDeltagare@gvh 92351 wrote:
Jag kör med Klarna.
Ok, Klarna är dyrt för ehandlaren men iaf lönsamt för mig eftersom kunderna gillar det!Vågar man fråga, vad kostar klarna? Har inte lyckats hitta det på deras hemsida.
Undrar lite så här också: Jag är precis i startgroparna för att starta webbutik, har inga förutfattade meningar om betallösningar. Ser jag på mitt eget beteende då jag handlar, så går jag in på någonting i stil med prisjakt, hittar bästa pris och följer tråden om rekommendationerna verkar bra. Det är ju trevligt om det är en checkout där man matar in personnummer, men det är ingenting som jag direkt reagerar på. Är det verkligen så att Klarna gör så stor skillnad? Det känns lite som om man kan blippa kontokortet mataffären istället för att stoppa in i facket. Trevligt men inget som jag direkt reagerar på, något som skulle få mig att byta mataffär?
26 juni, 2018 kl. 06:10 #185407perandersDeltagare@BrunoH 92342 wrote:
Du hänger nog inte med i resonemanget – oavsett om det är payson, hygglig, klarna eller någon annan betalningsleveratör – så är det smidigare för kunden att köpa och använda kort, bank eller faktura som betalningsalternativ än att logga in på sin bank och göra en överföring. Eller har jag fel?
Och payson checkout är faktiskt ganska smidig 😉 fördelen med just Payson är att du kan testa i nån månad utan att behöva binda dig och/eller betala saftig månadsavgift.
Det finns billigare, ja! Välj det då!Jag tänker välja det som totalt sett är bäst för mej som liten webbutik. Och Priset är en bit, men om en tjänst medför ett sant medvärde så kan det ju vara värt det. Såg att någon i tråden alltid handlar från Klarnabutiker, själv struntar jag rätt mycket i hur utcheckningen går till bara totalpriset är bra, och leveranserna fungerar. Försöker förstå det sanna mervärdet av att det står Klarna. Det lär ju skall vara dyrt(De svarar inte då jag frågar om pris, googlar jag får jag ”Klarnas pris för Checkout är 3995 kr i startavgift, 599 kr/mån, transaktionsavgift 2,95 %”, rätt jäkla dyrt om man är en liten handlare).
3 augusti, 2018 kl. 08:44 #185508perandersDeltagareMåste lägga in en kommentar här med referens till den senaste diskussionen :
Det var/är ju skapligt varmt ute, och jag beställde via CDON ett par bordsfläktar. Den 24:e. Och ja, det var smidigt att betala utan att få ett separat fönster för betalning. Men sen har inte varan levererats. Än. Och supporten, går inte att kontakta via telefon/chat och e-mail svarar inte.
Jag säger så här: Om betalsidan är en aning enklare så¨är det ändå en försvinnande liten del i om jag bedömer en webbutik som bra/dålig. Jag tänker kolla efter en billig betallösning och sköta leveranserna, så tror jag inte att nån snabbcheckout spelar särskilt stor roll för kunderna.
4 augusti, 2018 kl. 14:25 #185510Jimmy OstromDeltagareFast nu blandar du äpplen med päron. Vad har kundsupporten med en snabbkassa att göra?
Man kan skita bort sig på många olika sätt med sina kunder, varför redan börja i kassan? Jag anser att den dagen man slutar arbeta med en så viktig bit som att ha en så friktionsfri hemsida som möjligt, ja den dagen bör man nog fundera på vad man håller på med.
Folk har inget tålamod idag, jag är en av dessa som har NOLL tålamod när jag ska handla. Strular något skiter jag i att beställa, det ska vara något extremt viktigt som jag behöver om jag trots massa ”skit på vägen till köpet är avslutat” genomför ett köp.
Jag älskar snabbkassa. Dock gillar jag inte priset på snabbkassorna som finns och jag gillar inte tanken att lägga ”allt” i händerna på en leverantör. Men konverteringarna är det vi vill ha så då får man ta lite ont med det goda, lite så tänker jag.
@peranders 92494 wrote:
Måste lägga in en kommentar här med referens till den senaste diskussionen :
Det var/är ju skapligt varmt ute, och jag beställde via CDON ett par bordsfläktar. Den 24:e. Och ja, det var smidigt att betala utan att få ett separat fönster för betalning. Men sen har inte varan levererats. Än. Och supporten, går inte att kontakta via telefon/chat och e-mail svarar inte.
Jag säger så här: Om betalsidan är en aning enklare så¨är det ändå en försvinnande liten del i om jag bedömer en webbutik som bra/dålig. Jag tänker kolla efter en billig betallösning och sköta leveranserna, så tror jag inte att nån snabbcheckout spelar särskilt stor roll för kunderna.
13 augusti, 2018 kl. 08:01 #185535perandersDeltagareHej, det här beror kanske lite på hur stor webbhandlare man är. Jag tänker mig ju att starta en ganska liten webbutik, och då blir priset intressantare, ffa låga fasta kostnader. Och jag tror inte de kunder jag skulle kunna få skulle bry sig så myckiet om checkout. I och för sig verkar det som om Dibs Easy kostar 2.5kr per transaktion + 2.5 procent av det man säljer och har nån slags checkout. Men finns billigare lösningar? Har kollat lite på Stripe, men de verkar inte ha svensk support, fick väldigt konstig kontakt då jag försökte kommunicera med dem.
13 augusti, 2018 kl. 08:03 #185536Jimmy OstromDeltagareStripe är hur bra som helst (och bra priser) och deras support är riktigt bra, fast den är som sagt på engelska. Men jag har aldrig haft problem med Stripe eller deras support.
@peranders 92522 wrote:
Hej, det här beror kanske lite på hur stor webbhandlare man är. Jag tänker mig ju att starta en ganska liten webbutik, och då blir priset intressantare, ffa låga fasta kostnader. Och jag tror inte de kunder jag skulle kunna få skulle bry sig så myckiet om checkout. I och för sig verkar det som om Dibs Easy kostar 2.5kr per transaktion + 2.5 procent av det man säljer och har nån slags checkout. Men finns billigare lösningar? Har kollat lite på Stripe, men de verkar inte ha svensk support, fick väldigt konstig kontakt då jag försökte kommunicera med dem.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.