Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Bokföra transaktioner och kvittohantering
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Malina.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
-
FörfattareInlägg
-
8 oktober, 2010 kl. 08:51 #95002MalinaDeltagare
Vi är snart redo att gå live med vår e-butik och använder PayEx som betalningslösning. Jag har några funderingar kring kvittohantering samt bokföringen.
Vi skickar automatiskt ut ett inköpskvitto via mail när en kund gjort ett inköp i butiken och köpet har gått igenom. Räcker det som giltigt kvitto för kunden? Vad behöver stå på kvittot för att det ska vara giltigt?
Använder jag det som verifikation i bokföringen? Eller hur fungerar det?
Hur fungerar bokföringen? Bokför jag varje inköp för sig eller kan man samla alla t.ex per dag och bokföra?
-
FörfattareInlägg
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.