Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › "Blåst" på pengar.
- Detta ämne har 5 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av Skelleto.
-
FörfattareInlägg
-
21 mars, 2014 kl. 07:38 #101568SkelletoDeltagare
Hej!
Först och främst så handlar det inte om några större summor pengar, men det stör mig ändå. Det är såhär att jag jobbar inom musik & klädesbranschen, och jag har en polsk leverantör till några få ordrar som måste göras (relativt stor leverantör). Förra gången som jag lade en order så handlade det om 440euro, jag betalade hela ordern direkt. Efter ett par dagar så fick jag ett mail av kundtjänst som sade att hela sortimentet som jag beställt fanns ej i lager, så dem erbjöd produkter till ett värde av 258 euro och frågade om jag ville ha tillbaka resten av beloppet eller utnyttja det på andra varor – jag svarade att jag vill ha tillbaka. Nu tre veckor senare, flera kontaktförsök utan resultat så har jag inte, och kommer förmodligen inte se röken av pengarna.
Frågan är nu, vad ska jag göra? Bita i det sura äpplet och låta pengarna gå till spillo. Skicka faktura? Anmäla?
Tack på förhand.
21 mars, 2014 kl. 08:59 #173727bananeDeltagareHar du testat att ringa? Mail har lite eftersatt prioritering utomlands ibland.
Betalade du med Paypal? Testa öppna ett claim där isåfall.
Lycka till!21 mars, 2014 kl. 10:27 #173730SkelletoDeltagareJag har testat att ringa! Yes, jag betalade med Paypal så det ska jag testa omgående. Tack så mycket.
21 mars, 2014 kl. 16:35 #173736SkelletoDeltagarePengarna trillade in omgående!
23 mars, 2014 kl. 16:41 #173752bananeDeltagareEfter att du gjort ett claim hos Paypal?
23 mars, 2014 kl. 18:54 #173755SkelletoDeltagareTroligtvis en kombination mellan det och mitt sista arga mail!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.