Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Blåst av leverantör, internationell import.
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Ggaiv.
-
FörfattareInlägg
-
16 oktober, 2012 kl. 21:11 #98412Andreas7474Deltagare
Är det någon som har koll på vad man kan göra i detta fall?
Vi lägger en order till vår tillverkare i Pakistan. 25% betalas vid orderläggande efter att vi fått prover skickade. Proverna klarade inte tvätt då kläderna blödde över lite på vita tryck.
Tillverkaren blev varse om att detta skulle fixas till annars skulle inte sista utbetalning ske då produkterna inte kan säljas. Detta var inga problem, annan teknik och egna provtvättar innan leverans utlovades.
När ordern var färdig betalades ytterliggare 25% och resterande 50% skulle betalas 30 dgr efter mottagande av produkterna som hämtas i Gbg hamn.Vi tog 10% via flyg för att kunna fotografera och göra färdigt kataloger till åf.
När vi fick de 10% förra veckan provtvättade vi och en stor del av produkterna klarade inte tvätten.
Vi pratade med tillverkaren och denna anklagar oss då för att vara lögnare samt kommer idag ett krav att Bill of Lading inte kommer skickas till oss om vi inte betalar in resterande 50% direkt.
Detta innebär då att vi inte får några produkter alls alternativt betalar fullt pris då vi endast kan sälja en del, runt 50% av produkterna.
Eftersom vi inte ens får en kopia på BoL kan vi inte se vem av oss som är beställare av frakten vilket i värsta fall innebär att vi kan stå med hamnhyra mm för produkter vi inte ens kan få ut.
Vi är på det klara med att vi kan betala fullt för att få ut produkter vi får förstöra och kasta men jag skriver här för att höra om någon vet ett annat sätt att gå till väga.
18 oktober, 2012 kl. 18:14 #154054GgaivDeltagareJag kan tyvärr inte hjälpa dig men ditt inlägg fick mig att tänka på en bekantskap jag gjorde på planet från Indien en gång. Denne herre jobbade som inköpare på ett livsmedelsföretag och var på väg hem från Indien. Han berättade att då de köper socker från Indien får de först anbud med all världens stämplar på äkthet och kontroll. Dessa ignoreras och istället åker han till leverantören och inspekterar sockret själv, först sedan skrivs avtal. För varje leverans skickar han sedan en kollega som återigen inspekterar kvalitén, och sedan så gott som bokstavligen sitter på sockret hela vägen till destinationen. Det lät rätt meckigt för mig.
Jag hoppas din situation löser sig!
Sent from my GT-I9000
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.