Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Betalningsbekräftelse
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 5 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2009 kl. 12:16 #93959styltanDeltagare
Hej. Betalade charterresor på företagets hemsida. När jag tryckte på ”slutför betalning”, så blev det ett tekniskt fel enligt hemsdian och jag fick ingen betalningsbekräftelse. Kontaktar företaget och de hävdar att ingen betalning gjorts, så jag betalar per telefon och får min bank att ta bort den reservation som skappats på mitt konto då jag försökte betala över internet. Dagen därpå drar de dock pengar ifrån e-handels köpet då ett tekniskt fel skedde. Jag betalade alltså dubbelt för charterresan (fick tillbaka pengarna 5 dagar senare).
Är det inte ett krav att jag som köpare ska få en betalningsbekräftelse för att köpet ska vara giltigt? och det ansvaret måste väl ligga hos företaget?
Anledningen för min irretation är för att de kompenserar mig med resecheckar som plåster för såren (kommer aldrig att använda dem), istället för pengar för de utlägg jag fått gjort pga dem (övertrasseringsavgifter, telefon, låna pengar etc). Felet måste väl ändå ligga hos dem och deras betalningssystem? och inte pga av att banken tog bort den reservation som gjorts-vilket de hävdar.
/Styltan
11 juli, 2009 kl. 13:00 #106499DanDeltagareNu vet jag inte vad för svar du vill ha då det känns om att detta är en konsumentfråga och inte en fråga att ställa i ett forum för e-handlare.
Tekniska fel inträffar… ofta.. det är inte alltid företagets fel. Det kan vara kortinlösaren, banken, CEKAB och 1000 andra faktorer som klantar till sig.
Vi e-handlare tar alltid skiten för detta och jag tror ingen vill lura sina kunder. Så att få resecheckar tycker jag är stort för en sån grej. Dubbeldebiteringen kan likagärna bero på inlösaren eller liknande.
Men! om du inte är nöjd kan du kräva ersättning för dina utlägg. Bara specificera dem och kontakta företaget och be dem ersätta dina utlägg. Är de rimliga och du verkligen lidit skada tror jag de flesta företag lyssnar… jag hade gjort det.
Så testa!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.