Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Betalningsanmärkning
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2011 kl. 14:28 #123452NicklasDeltagare
Jag kollade nu en nekad på de senaste 100 faktura köpen,
Klarna är faktiskt riktigt grymma på faktura och jag sparar massor med tid.8 juni, 2011 kl. 15:33 #123526laserDeltagare@Soffs 20359 wrote:
Din kommentar känns lite ”svart-vit”.
Vi har Klarna eftersom det är etablerat men erbjuder även faktura i egen regi för att kunna erbjuda 30 dagar mot Klarnas 14 och ta hand om de kunder som Klarna nekar. Vi tar mer betalt för vår egna faktura och har inga utgifter utöver kreditprövningskostnaden. Vi tjänar således pengar på våra egna fakturor, även med arbetstiden inräknad, och jag vet att det finns fler än jag här på forumet som har räknat på detta och kommit till samma slutsats.
Även de kunder som en gång har fått en betalningsanmärkning kan vilja få hem varan innan de betalar eller tveka att knappa in sina kortsiffror. Sedan glömmer du alla de som faktiskt inte använder storbankerna och således inte kan välja direktbetalning + att långt ifrån alla shoppar erbjuder den möjligheten.
Hade inte kunnat säga det bättre själv!
21 juni, 2011 kl. 11:10 #123979MatteBDeltagare@Gillettedirekt 20243 wrote:
1) Vad för system använder ni för kreditupplysning och vad kostar det?
Så sent som 2006 fanns det en bok som vi då gjorde manuella uppslag i för att kreditkontrollera konsumenter. Den gavs ut några gånger per år och innehöll de viktigaste uppgifterna i kodform. Finns denna kvar? Då skulle vi alla slippa jobbet med att skicka ut omfrågandekopior.
21 juni, 2011 kl. 11:18 #123980TomasDeltagare@MatteB 20950 wrote:
Så sent som 2006 fanns det en bok som vi då gjorde manuella uppslag i för att kreditkontrollera konsumenter. Den gavs ut några gånger per år och innehöll de viktigaste uppgifterna i kodform. Finns denna kvar? Då skulle vi alla slippa jobbet med att skicka ut omfrågandekopior.
Det var väl Svensk Handelstidning Justitia som gav ut den. Sist jag talade med dem lät det nästan som att den är på väg tillbaka i nån form och då kanske kompletterad med en aktuell pdf för deras kunder att söka i. Men det är ju inte inte säkert att det fungerar som ”kryphål” för att undvika alla dessa omfrågandekopior som nu måste skickas.
21 juni, 2011 kl. 13:27 #123987Jimmy OstromDeltagareÄr du säker på detta? Har du kollat i Klarna ADMIN under misslyckade köp? Där får jag oxå bara upp en men det är inte sant för jag har betydligt fler än så när jag kollar i ADMIN på min hemsida (som inte ljuger).
@Nicklas 20368 wrote:
Jag kollade nu en nekad på de senaste 100 faktura köpen,
Klarna är faktiskt riktigt grymma på faktura och jag sparar massor med tid. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.