Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Betallösning för nystartad…
- Detta ämne har 22 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
29 juni, 2010 kl. 21:34 #112291Richie72Deltagare
Vi körde först business check, sen creditsafe (för det var automatiskt kopplat till textalk) och nu när vi börjar få lite omsättning Klarna.
Sållar du bara bort de med betalningsanmärkningar och tar en liten avgift så klarar du dig nog bra. Mitt tips är att ligga på direkt när förfallodagen går ut. Efter att ha varit lite svajjiga med påminnelser började vi maila dagen efter förfallodagen och då svarar de flesta direkt. Därefter skickade vi påminnelse per brev (med påminnelseavgift 50 kr) tre dagar senare om de inte hört av sig. Då fick vi in i princip alla fordringar. Sen är det alltid någon som varit på semester/sjukhus osv men det kan man alltid lösa.
Den första tiden skickade vi mot faktura utan att kolla något vilket var fantastiskt korkat.
6 juli, 2010 kl. 07:37 #112483idaDeltagareVilka kostnader är det kring postförskott och bankgiro?
Hur mycket kostar det att ha internetbankbetalning?6 juli, 2010 kl. 07:59 #112484ParvelitoDeltagareAtt skicka ett brev med Postförskott kostar 49kr extra i porto, men då ingår eventuell skrymmandeavgift. Att skicka ett Postpaket med PF kostar 58,75kr extra.
Bankgiro ingår i de flesta kontopaket som bankerna erbjuder småföretagare, och det brukar kosta från 0kr upp till någon tusenlapp per år för hela paketet beroende på vad som ingår. Då brukar något/några tusental inbetalningar till bankgirot ingå, sedan kostar de 1,50kr/st.
Internetbankbetalning kan kosta väldigt olika beroende på vilken lösning man väljer. Payson är en lösning som kostar 3kr + 3% och inga fasta avgifter eller startavgifter.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.