Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Betallösning för nystartad…
- Detta ämne har 22 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2009 kl. 11:41 #107720DanDeltagare
Nej inte för att använda klarna utan för att de ska ta risken om kunden inte betalar och betala dig ändå.
12 november, 2009 kl. 15:39 #107724Katrin LundgrenDeltagareFör att klarna ska ersätta dig om kunden inte betalar måste de veta säkert att kunden verkligen fått varan, alltså måste du skicka ett spårbart paket så att man säkert veta tt mottagaren fått varan. Visst kan du använda klarna ändå, men de ersätter inte om du inte använder spårbara paket.
12 november, 2009 kl. 16:48 #107728GregerADeltagareOm man skall vara petig så är det väl bara om kunden påstår att han inte fått paketet som man får stå för kostnaden själv. Det kan ju finnas kunder som inte bestrider fordran utan bara struntar i att betala.
Med Pluskontots DHL-avtal så skickar man spårbart med ServicePoint för ca 40:- (37:- + DMT) upp till 3kg, så det är ett prisvärt alternativ.
13 november, 2009 kl. 10:42 #107742DanielAronowitschDeltagareHej.
Greger, du har helt rätt i att det finns många som inte bestrider utan helt enkelt bara struntar i att betala. I dessa lägen står Klarna risken. Även vid ett bestridande står Klarna risken, om paketet har skickats med spårbar försändelse (som ni tidigare nämnt).
Hej så länge,13 november, 2009 kl. 11:31 #107743FreddeDeltagare@GregerA 2666 wrote:
Med Pluskontots DHL-avtal så skickar man spårbart med ServicePoint för ca 40:- (37:- + DMT) upp till 3kg, så det är ett prisvärt alternativ.
Är det alltså 40 kr extra utöver själva fraktkostnaden då för att få paketet spårbart?
Spårbart, är det lika med något kollinummer man får?13 november, 2009 kl. 12:07 #107745ParvelitoDeltagare@Fredde 2684 wrote:
Är det alltså 40 kr extra utöver själva fraktkostnaden då för att få paketet spårbart?
Spårbart, är det lika med något kollinummer man får?40kr + moms är totala kostnaden.
Spårbart är lika med kollinummer som registreras vid in- och utlämning, samt vanligen vid sorteringsstationer.
14 november, 2009 kl. 13:11 #107757FreddeDeltagare40 kr i totalkostnad är ju billigt. Hur tecknar man den tjänsten?
Vad är Pluskontot för något?14 november, 2009 kl. 13:12 #107758ParvelitoDeltagare29 juni, 2010 kl. 20:31 #112288DammtussenDeltagareVi kör med Klarna och är nöjda – förutom att de rejectar en 10-15 % av våra kunder. Så nu måste vi parallellt implementera en kortlösning. Payson säger en del är billiga och OK. Någon som vet vilken kortleverantör som är bäst om man har c:a 100 kortbeställningar per månad?
29 juni, 2010 kl. 20:57 #112289HonkenDeltagareVi använde oss av Klarna förrut då vi inte hade lust att ta den ”fajten” om en kund inte betalade…det är tryggt och säkert , men det kostar. Personligen tyckte jag det var värt pengarna, men så är jag lite harig” också.
Idag skickar vi fakturorna själva efter att ha kollat kunden via kronofogden gratis.
Där får man reda på om kunden har:
– skulder
– hur många skulder
– storleken på dessa skulder
– till vem de har en skuld
– tid kvar till skulden går till inkasso
– inkassoärenden
bara man har personnummer eller org. nummer. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.