Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Betalar ej sin påmin.
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av
kluster.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2012 kl. 16:42 #99200
Prix
DeltagareJag brukar vara snäll men ibland så måste det finnas en gräns. Skickar ut en påminnelse efter 10 dagar. Påminnelsen är på ytterligare 10 dagar och säger ”har du precis betalt behöver du bara betala påminnelseavgiften om 50 kr”. De dröjer ytterligare 10 dagar och sen kommer betalningen, men det är där många skiter i att betala påminnelseavgiften.
Struntar ni bara i det eller skickar ni påminnelse på påminnelseavgiften? Inkasso på den?
Rent ekonomiskt bryr jag mig inte men tycker fortfarande inte det är okej.
22 november, 2012 kl. 18:00 #155904GregerA
DeltagareVi skickar påminnelse med 50:- + upplupen ränta. Det senare mest för att visa att varje dag de dröjer kostar pengar. Men vi gör ingen uppföljning på påminnelseavgift och ränta. Så länge fakturan är betald så kommer ingenting med när vi skriver ut eventuella inkassobrev. Det är bara obetalda fakturor som går vidare till inkasso och indrivning, men då naturligtvis inklusive ränta och avgifter.
Rent formellt så kan du skicka en räntefaktura efter att de betalt sin faktura – men som du säger så är det inte mycket pengar det handlar om.
Jag vill minnas att t.ex elbolagen fakturerar påminnelseavgift och ränta på nästa elräkning. Nu brukar jag betala i tid – så det är bara något jag hört
22 november, 2012 kl. 19:10 #155910kluster
DeltagareSkickar påminnelse efter 14 dagar och är det inte betalt då skickas det till Lindorff som sen skickar en påminnelse och sen till indrivning (obs är i finland så det kan skilja en del). De flesta (läs alla) har betalt efter påminnelsen från lindorf men då har jag inte många fakturor mest direktbetalningar eller förskottsfakturor.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.