Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Beslutsångest
- Detta ämne har 20 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av Pernilla.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2011 kl. 20:33 #96556PernillaDeltagare
Blir grå hårig på de här, hade bestämt mej vilken e handels lösning jag skulle satsa på – nu börjar på att vela – är det rätt? Har de framtidssäkrat sitt system, de flesta som finns är ju byggt efter os commerce, vilket är bra eftersom de finns mycket tillägg m.m till de…. men guuuuud – va har ni valt för leverantör ?:confused::confused::confused::confused:
2 oktober, 2011 kl. 20:39 #128022ParvelitoDeltagareEn sak är säker, OS Commerce är ett gammalt system, och även om det naturligtvis går att sälja saker med det idag också så skulle jag inte rekommendera någon att börja med det idag. Även om det säkert finns entusiaster som kommer använda det länge till så kommer andelen butiker som drivs med OsC att minska rejält kommande år eftersom det finns bättre och mer moderna system.
Själv har jag Textalk, en hyrlösning som väl är sådär. Under alla omständigheter är den billig och det går att sälja en del med den också. Av vad jag lärde mig i helgen så går det att göra en hel del med SEO i den också.
2 oktober, 2011 kl. 20:47 #128024PernillaDeltagareVill ju inte betala en massa i månaden, och framför allt vill jag ha en stabil butik – och en som jag kan sköta själv….. gärna där de går att få mobil butik oxå
2 oktober, 2011 kl. 21:04 #128025ParvelitoDeltagareTextalks största butik kostar 495kr/månad, den enklaste 66kr/månad. Det finns många andra hyrlösningar också med liknande prisbild. Om det är ”en massa” vet jag inte, däremot vet jag att webbutiken kostar rätt så lite för mig i förhållande till vad allt annat kostar…
Textalk har dock ingen mobil butik, men det har varit rätt så ont om bra sådana lösningar över lag. De flesta använder förstoringsglaset på sin smartphone istället, och cruisar runt på vanliga sajten.
2 oktober, 2011 kl. 22:07 #128026nobynatorDeltagareVad är det för fel på prestashop?
Du har PM
3 oktober, 2011 kl. 00:05 #128027VesslaDeltagareNu är jag ingen expert i ämnet. Men efter många förhandlingar så valde jag att förlägga allt till Nordisk E-handel. Och jag är mycket nöjd med de samarbetet. För tillfället så designar dom 4 butiker åt mitt företag, och jag hoppas att jag kan lansera den första inom ett par veckor. Regeln som jag har lärt mig är att man verkligen får vad man betalar för när det gäller butikslösningar.
3 oktober, 2011 kl. 05:05 #128028Jimmy OstromDeltagareJag håller med Vessla.
Välj det billigaste paketet om du tycker det räcker och det lär det nog göra.
Jag använder kanske bara 3-5 funktioner mer i största paketet än i minsta, så det är ett bra paket oavsett om det är deras minsta.
Jag lovar att du kan växa med Nordisk E-handel om du vill.
http://www.nordiskehandel.se/produkter-tjaenster/E-handel/paketoversikt/
3 oktober, 2011 kl. 07:58 #128032Katrin LundgrenDeltagareDet finns många bra lösningar där ute som man klarar sig bra med som uppstart. Vad jag tycker du ska kika på är om du kan växa med din lösning också som Jimmy säger och jag håller med Vessla. Vad gäller butiker i dag så brukar man ofta få vad man betalar för. Jag rekommenderar dig dock inte att välja oscommercebaserade lösningar. De är lite föråldrat i dag och under skalet så ser koden hemsk ut. Tänk också på att de ska vara smidigt att jobba i butiken inte bara när du har en order om dagen utan även när du har 200 order om dagen.
3 oktober, 2011 kl. 10:02 #128035info@sportstolen.seDeltagare@Kodmyran 25412 wrote:
Det finns många bra lösningar där ute som man klarar sig bra med som uppstart. Vad jag tycker du ska kika på är om du kan växa med din lösning också som Jimmy säger och jag håller med Vessla. Vad gäller butiker i dag så brukar man ofta få vad man betalar för. Jag rekommenderar dig dock inte att välja oscommercebaserade lösningar. De är lite föråldrat i dag och under skalet så ser koden hemsk ut. Tänk också på att de ska vara smidigt att jobba i butiken inte bara när du har en order om dagen utan även när du har 200 order om dagen.
Fel.
Det finns större möjligheter att växa med ett open source än med de flesta färdiga lösningar är min personliga åsikt.
Starweb kan jag ta till exempel som jag tidigare jobbat med, att skriva ut flera kvitton på en gång gick inte lösa, det var runt 8-9 klick innan man kunde skriva ut 1 kvitto(vet dock ej om de ändrat detta). I vår oscommerce markerar vi de vi vill skriva ut 3 klick sen kommer alla ut.
Sen alla dessa tillägg som kostar extra hos de flesta.
Hur koden ser ut spelar väl ingen större roll om den som arbetar med sidan förstår den osv.
3 oktober, 2011 kl. 10:40 #128040NO LINGODeltagareFokusera mindre på e:et och mer på handeln i din ehandel genom att välja ett färdigt system från någon av de större etablerade aktörerna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.