Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Belägg för Klarnas påstående om generösare kreditkontroll?
- Detta ämne har 49 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av gottis.
-
FörfattareInlägg
-
22 juni, 2011 kl. 21:27 #124046ParvelitoDeltagare
@Björne 21019 wrote:
Parvelito, får man fråga dig ungefär hur många av dina kunder som inte betalar i tid?
Ungefär en tiondel behöver jag skicka en påminnelse till, ungefär 1% skickar jag ett inkassokrav till (i egen regi).
22 juni, 2011 kl. 21:48 #124047GregerADeltagare@Parvelito 21024 wrote:
Ungefär en tiondel behöver jag skicka en påminnelse till, ungefär 1% skickar jag ett inkassokrav till (i egen regi).
Siffrorna hos oss ser ungefär likadana ut.
23 juni, 2011 kl. 05:27 #124053Jimmy OstromDeltagareHe He jag förstår vad du menar
@fotofyndet 21022 wrote:
Om det verkade som om säljarna är otrevliga så var det inte menat så, men för mig är telefonförsäljare som Egyptens gräshoppor, oavsett om han säljer prenumeration på strumpor eller försöker övertala mig att välja hans faktureringstjänst. Har jag sagt nej så är det nej.
23 juni, 2011 kl. 08:45 #124063MatteBDeltagareTack för många svar och åsikter. Vi missar dock målet och anledningen till mitt foruminlägg:
@MatteB 20956 wrote:
Enligt Klarna så har de en mer generös kreditkontroll (än t.ex. Svea WebPay), i den bemärkelsen att fler kunder godkänns för faktura och delbetalning.
Finns det något belägg för detta eller är det en självskapad myt?Rougtube har (kanske) gett oss en del av sanningen med sitt svar:
@rougtube 20980 wrote:För 2 månader sedan bytte jag, i min b2b butik, till Svea och dem släpper helt klart igenom fler företag än vad Klarna gör.
Att ni/vi/man säljer mer med faktura än utan faktura är en självklarhet. Det jag efterfrågar är en jämförelse mellan Klarna och andra aktörer.
Tack på förhand!
23 juni, 2011 kl. 11:26 #124074Katrin LundgrenDeltagareOk, då tror jag kanske att vi behöver en jämförelse på en B2C butik eftersom Klarna själva hävdar att de riktar sig mot privatpersoner och är sämre på företag
29 juni, 2011 kl. 08:19 #124180MatteBDeltagareDet ena utesluter inte det andra. Jag tar tacksamt emot Klarnajämförelser på både B2C och B2B.
Klarna hävdar inte längre att de är sämre på företag, även om deras hemsida innehåller ordet ”konsument” istället för ”kund” på några ställen.
29 juni, 2011 kl. 09:25 #124183Katrin LundgrenDeltagare@MatteB 21173 wrote:
Det ena utesluter inte det andra. Jag tar tacksamt emot Klarnajämförelser på både B2C och B2B.
Klarna hävdar inte längre att de är sämre på företag, även om deras hemsida innehåller ordet ”konsument” istället för ”kund” på några ställen.
det var nytt för mig, senast för några veckor sen när jag pratade med dem sa de fortfarande så, men det vore ju toppen om det rättat till sig
26 januari, 2012 kl. 17:36 #135093LiniverDeltagare*bump*
Jag har då blivit uppringt ett antal gånger av Klarna och de vill såklart att jag väljer deras lösning. Dock kunde de inte säga något om hur mkt konverteringsgraden ökade med en Klarnalogga på hemsidan.
Så jag skulle gärna vilja få lite input från er. Vad har ni som har valt Klarna märkt? Ökar det märkbart så att det är värt kostnaderna det innebär? Ökar snittordervärdet?
26 januari, 2012 kl. 18:39 #135095MickeBDeltagare@Liniver 33287 wrote:
Så jag skulle gärna vilja få lite input från er. Vad har ni som har valt Klarna märkt? Ökar det märkbart så att det är värt kostnaderna det innebär? Ökar snittordervärdet?
Vi valde Klarna främst för deras starka varumärke.
Så här blev det för oss när vi bytte från fakturering i egen regi:
* Snittordervärde, upp.
* Konvertering, ned.
* Badwill, upp.
* Administration, ned.
* Kostnader, upp.Med facit i hand kommer vi inte att gå tillbaka till fakturering i egen regi, men vi letar partner som passar våra behov bättre än Klarna.
26 januari, 2012 kl. 19:07 #135096danielanderssonDeltagare -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.