Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Behöver råd angående en beställning
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av najjie.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2011 kl. 12:09 #131985CroonaDeltagare
Jag tror inte att man som kund förväntar sig att kunna köpa en vara för 0kr. Så förstår inte varför man ska skicka en vara gratis för att vara good will?
När du förklarar att det varit fel på produkten och att den såklart kostar pengar kommer kunden troligtvis att
1. ta bort den från beställningen
2. betala vad den kostar (om det är ett rimligt pris)9 december, 2011 kl. 12:15 #131987SolskenDeltagareJag lyckades missa pris på en vara som visserligen bara kostade 5 kr, men gav kunden den gratis. Skulle gjort det även fast varan kostat 59, känns som att man ”får skylla sig själv” när man inte varit observant. Kunden är ju en smart person som gjort ett riktigt fynd:p
9 december, 2011 kl. 18:45 #132030najjieDeltagareKunder gör sånt där ”bara för att det går”. De tror väl att företagen har oändligt med pengar och det är bara att lura på. Eller att allt som står på internet är sant? Ingen aning..
Jag lade till engångshandskar för 1 öre paret som tillbehör i webbshoppen, hade inte kommit på hur man satte 0. Då var det ju direkt någon ”smart” kund som beställde 150 par för 1,50. Skickade med 10 par eller något och ändrade snabbt till 50 öre st max 10 par.
Har även problem med prover. Hade ”smarta” kunder som köpte 20 prover av slutsålda produkter för proverna gick ju att beställa. De har fått max 2 och en stor text ”kontrollera att varan finns i lager”. Får fortfarande beställningar på prover av varor som inte finns i lager.
Så man måste ha en helt idiotsäker webbshop!
Maila kunden och erbjud den varan för halva priset, ifall nu inte de där andra två produkterna kostade flera hundra eller det är en gammal bra kund.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.