Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Behöver feedback

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103984
    Zein
    Deltagare

    Hej!

    Vi lanserade vårt varumärke/webb butik igår och fick runt nästan 3000 besökare, men tyvärr ingen aktivitet från någon besökare.

    Kan ni ge oss feedback? Kanske har vi missat något?

    http://www.lzein.com

    Mvh/

    #183198
    Ekraft
    Deltagare

    Ja, det kanske man kan säga….

    1: När jag kommer in så ser jag en sida på engelska, med udda priser i konstiga amerikanska dollar. Jag vill ha svenska och svenska kronor om jag kommer från Sverige.

    2: Jag ser en orakad tatuerad man som står modell för era T-shirts. Visst är det många som ser ut så, men jag tror en mer konventionell modell ser bättre ut. Kanske rent av klippa bort huvud och armar och låta T-shirten vara ensam på bilderna.

    3: Sortimentet är ju lite knappt. Kanske skulle ni vinna på att försöka göra en lösning där sortimentet presenteras i sin helhet på förstasidan?

    4: Fraktsystemet såg ganska obegripligt ut, och där dök det upp SEK bland USD. Jag tror inte att ni behöver specificera varenda jäkla valuta i hela världen, eller ha en frakttabell till alla länder i världen heller. Kanske passar det i ert fall bäst att inte ha mer än ett fraktalternativ för svenska kunder.

    5: Paypal vet väl de flesta vad det är, men Mondido? För en vanlig konsument ringer inte så många klockor där. Visa istället symboler för kontokort, har man svenska kunder visar man kanske andra betalningsalternativ för dem.

    6: Om man har en länk till en blogg i sin butik borde det vara olagligt att där inte ha minst 10 inspirerande inlägg med bra bilder som framhäver dina produkter. Att ha en tom blogg är som att ha en tjusig butikslokal på Biblioteksgatan i Stockholm (Sveriges dyraste affärsgata), och så där ha en hörna med sopor som man inte orkat ta bort.

    Ni säljer en livsstil. Ni säljer förväntningar om att eran coola tröja eller byxor skall ge människor chansen till drömjobbet, skivkontraktet, att den snygga tjejen eller killen skall se dem, att man mår bra och växer lite. Det känns som det är en bra bit kvar till att er shop förmedlar den känslan till potentiella kunder.

    #183425
    Tvattis
    Deltagare

    Jag tycker du ska översätta priset till svenska kronor. Och lägga till en presentation av företaget.

    #183418
    Zein
    Deltagare

    Hej!

    Anledningen till att vi inte översatte sidan från början var på grund av att vi använder oss av shopify som plattform vilket omöjligt gör att vi kan översätta checkout sidan på svenska.

    Vi bestämde oss för att översätta sidan göra det nyligen, vilket vi nu har gjort ☺

    #183419
    Zein
    Deltagare

    Hej!

    Anledningen till att vi inte översatte sidan från början var på grund av att vi använder oss av shopify som plattform vilket omöjligt gör att vi kan översätta checkout sidan på svenska.

    Vi bestämde oss för att översätta sidan nyligen, vilket vi nu har gjort ☺ så i mitten av nästa vecka bör sidan vara översatt.

    Tack för den konstruktiva kritiken 👍

    Mvh/

    Zein

    #183903
    HelloDetail
    Deltagare

    Skippa sidnavigeringen i shoppen och utnyttja hela bredden till produkterna istället. Sidnavigering är bra i många fall men i det här fallet ser jag inte att det tillför något.

    Valuta kan man välja i headern så det valet behövs inte där också. Och underkategorierna ser jag inte heller behövs eftersom man når dem via huvudmenyn och ni har inte så djup navigering.

    Personligen skulle jag även byta färgen på headern och footern från svart till ljusgrå.

    /Joakim

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.