Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Behöver akut hjälp fråga ang posten!
- Detta ämne har 16 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av sanmic.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2013 kl. 21:57 #164588Kenan83Deltagare
@banane 65385 wrote:
Förstår att det är jobbigt, men se det som träning. Jag fick 9 paket skickade till ett flygföretag i Kansas för att fraktsedlarna var fel. Killen i USA mailade bilder på mina paket men när jag snackade med ups vägrade dom säga något annat än att mina paket var i Sverige tog en månad ungefär att lösa. Så vänj dig vid att det kan bli mkt värre
Ja, om man jämför med dig så hade jag riktigt tur
@Björn F 65388 wrote:
Leveransproblem är aldrig roliga men tyvärr så uppstår de ju ibland ändå!
Själv hade jag ett paket som de försökte leverera fem gånger på fem dagar, varje gång stod det att ingen var plats. Till slut så sov jag över på lagret för att inte kunna missa dem när de kom. Då, tidigt på morgonen, ser jag en liten kille stå och kika in genom fönstret på ett totalt sönderslaget växthus som ligger 10 meter från mitt lager. Där hade de stått i en vecka och kikat in och knackat utan att det kom någon.
Det här är alltså ett helt övergivet växthus som har stått där i säkert 20 år utan att någon har använt det, ser ut nästan exakt såhär: Broken Greenhouse | Flickr – Photo Sharing!
Då var jag ganska irriterad men såhär i efterhand kan jag tycka att det var rätt kul av dem. Man måste ju imponeras av att de faktiskt fortsatte försöka! Alltså; var irriterad och hata dem idag, borsta av dig det imorgon och hoppas att det fungerar bättre nästa gång (det brukar det göra).
HAHA!
JA, det ska jag göra. Ville bara skriva av mig lite
29 maj, 2013 kl. 07:06 #164593sanmicDeltagareGer inte många korvören för Posten tyvärr, speciellt inte när det gäller paket/försändelser som ska till/från utlandet.
Då är det lätt att bara skylla på andra om paketet inte kommit fram eller blir försenat eller förstört.
29 maj, 2013 kl. 08:22 #164595BertilDeltagareKänner igen det där, som nystartad från en bostadsadress tar det ett tag innan chaufförerna lär sig att du är hemma och tar emot gods. De får säkerligen springa och ringa på hos nog många som inte är hemma under sina turer så det tar ett tag innan det fungerar.
Vid nästa leverans kan du prova säga till att du arbetar hemifrån och därför finns på plats för att ta emot gods. Nu bor jag på en mindre ort men för mig räckte det för det skulle börja fungera med utkörningen och slippa att paketen gick direkt till postombudet.
29 maj, 2013 kl. 08:27 #164596FredrikGustDeltagareSedan vi började bjuda chaufförerna på kundgodis vid leverans så funkar det smärtfritt från alla transportbolag.
30 maj, 2013 kl. 10:03 #164627MagnusJohanssonDeltagareJag kommer ihåg när min firma hette ”Magnus Johansson Consulting” och jag hade allt hemma.
Postens, eller om det var DHL, kapade firmanamnet så det blev något i stil med ”Magnus Johansson C”. Detta fick ibland konsekvensen att företagspaket sorterades om till vanliga hempaket då det helt plötsligt såg ut att gå till privatperson med allt vad det innebär (chaffisar som satte status till ”Ingen på plats” och körde direkt till ombudet, föravisering med extra leveranstid som följd mm)
Jag fick tillslut be alla leverantörer att istället adressera till ”MJ Consulting”.
30 maj, 2013 kl. 20:23 #164637Societic Hair SwedenDeltagare@FredrikGust 65412 wrote:
Sedan vi började bjuda chaufförerna på kundgodis vid leverans så funkar det smärtfritt från alla transportbolag.
ahahaha..det ska jag ha i minne..
2 juni, 2013 kl. 11:57 #164704sanmicDeltagare@FredrikGust 65412 wrote:
Sedan vi började bjuda chaufförerna på kundgodis vid leverans så funkar det smärtfritt från alla transportbolag.
Jag tycker det borde vara tvärtom, varje gång Posten misslyckas/struntar i att leverera så är det dem som ska bjuda på godis när dem väl lyckas leverera, som lite plåster på såren.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.