Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Begränsad i Textalk
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 10 månader sedan av Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2019 kl. 14:49 #104930lwaudioDeltagare
Är det någon fler än jag som tycker att man blir väldigt begränsad i Textalk?
T.ex Varför kan man inte få möjligheten att ändra deras sliderfunktion, den komprimerar och gör bilder suddiga oavsett om man använder deras rekommendationer på storlekar.Vi är på jakt efter nytt. Men det är svårt att hitta något lämpligt och vi vill heller inte lägga 50-200k på bygga nytt.
Jag har försökt lära mig att sätta upp egna servrar men det är inte så enkelt.
Vilka aktörer ska man leta sig till?
Söker alltså något som inte är lika begränsat som textalk.
Gärna med månadskostnad.28 januari, 2019 kl. 15:02 #186045JoloDeltagareHar också Textalk och det som begränsar mig mest är deras obefintliga rabattsystem som borde finnas så man kan erbjuda kunderna olika typer av rabatter.
Jag körde en testperiod med Quickbutik då många verkar väldigt nöjda som använder dem men tyvärr innehöll den också många begränsningar, dock andra än som finns på Textalk.
Kolla Vikinggruppen, hade dialog med dem för ett par år sedan och de tycks kunna ordna allt man vill ha, tyvärr föll de för mig då de har en admin som är så obefintlig att det kräver att du har ett annat program i bakgrunden men har du redan ett sådant program idag så tror jag att vikinggruppen kan vara toppen.
Där är faktiskt Textalk bra, admindelen fungerar bra utan extraprogram, åtminstonde om man har en mindre butik och kör bokföring via Speedledger:)
28 januari, 2019 kl. 15:21 #186046lwaudioDeltagare@Jolo 93240 wrote:
Har också Textalk och det som begränsar mig mest är deras obefintliga rabattsystem som borde finnas så man kan erbjuda kunderna olika typer av rabatter.
Jag körde en testperiod med Quickbutik då många verkar väldigt nöjda som använder dem men tyvärr innehöll den också många begränsningar, dock andra än som finns på Textalk.
Kolla Vikinggruppen, hade dialog med dem för ett par år sedan och de tycks kunna ordna allt man vill ha, tyvärr föll de för mig då de har en admin som är så obefintlig att det kräver att du har ett annat program i bakgrunden men har du redan ett sådant program idag så tror jag att vikinggruppen kan vara toppen.
Där är faktiskt Textalk bra, admindelen fungerar bra utan extraprogram, åtminstonde om man har en mindre butik och kör bokföring via Speedledger:)
Håller med dig, textalk har många fördelar också, det är enkelt och smidigt att arbeta med, dock är väldigt många funktioner begränsade och jag kollade med dom vad jag skulle få för 10,000:- om dom skulle designa lite åt mig på en design men fick inget svar om det.
29 januari, 2019 kl. 19:43 #186052Skalsidan.seDeltagareTidigare använde vi wikinggruppen med WGR Direct paket och responsiv mall, unik design är lite dyrare i månaden. Vi var väldigt nöjda, det var inte ofta vi behövde kontakta support men annars var dom väldigt snabba med att svara på frågor. Idag använder vi woocommerce med tema från themeforest där vi kan ändra i princip allt utan att programmera. Rekommenderar verkligen denna plattform om alla plugin finns som du behöver. En del tycker att webbutik ska inte vara baserad på en blogg cms vet inte varför, men vi kanske kan få ett svar här.
30 januari, 2019 kl. 09:03 #186054DancarDeltagareNu är jag kanske lite tråkig. Men det är omöjligt att säga vilken plattform som är bäst för en specifik ehandlare utan att veta exakt vilken kravspec (behov) som finns. Både för där du är idag och där du vill vara i framtiden. Hur mycket komplexitet man behöver på funktionerna, hur mycket tid man kan/vill lägga utanför kärnverksamheten (att sälja), hur mycket inhouse kompetens man har gällande plattformar/IT etc. En grov förenkling skulle kunna vara att med Wikinggruppen så kan du göra vad som helst och betalar i pengar. I WP/Woo så kan du också göra vad som helst men betalar i tid och/eller pengar. I Textalk så kan du inte göra vad som helst men om du kan göra något så betalar du i pengar. Sedan finns det givetvis massor av andra dimensioner i detta, som hur stabila systemen är, hur SEO-vänliga de är, hur många andra system som har kopplingar till dem (Betallösningar, ERP, TA, etc) och så vidare.
Kort sagt, gör en gedigen kravspec/kravlista och börja därifrån är mitt råd. Ha ett öppet sinne, det finns inget svart eller vitt gällande hyrlösningar eller open source.
30 januari, 2019 kl. 12:16 #186056wanderooDeltagareVi gick från Sitoo till Textalk när Sitoo la ner utvecklingen av sin e-handelsplattform. Textalk har sina begränsningar, men de brukar vara snabba på att svara på frågor. Designmässigt så går det att göra en hel del själv, om man besitter lite kodkunskaper.
Det som vi saknar är flexibiliteten och att förstå en verksamhets behov. Vi har flera gånger påtalat vikten av flera funktioner, som vi ansåg vara mer prioriterat, än att få till ett nytt tema. Rabattfunktionen är också under all kritik och skulle gå att göras så mycket bättre.
Men överlag. Man får vad man betalar för.
31 januari, 2019 kl. 10:04 #186065Stefan72DeltagareProblemet med att köpa/hyra en färdig plattform och sen bli frustrerad över enkla förbättringar som man vill ha och inte kan få är ju att av tiotusen kunder så har alla sina egna listor på förbättringar de vill ha och de är antagligen helt olika. Så sett ur en leverantörs perspektiv är det ju omöjligt att tillgodose sånt. Då är man ju uppe i kostnader som vilken fristående som bygger kundspecifika lösningar är uppe i som helst.
Detta är ju lite synd egentligen för det verkar inte finnas nån mellanvariant. Antingen så är det lite billigare varianter eller så åtskilliga hundratusen och även miljoner……… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.