Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Banners Sportamore-style
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
Marsun.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2012 kl. 09:33 #144427
Joel
DeltagareRe-targeting heter det och jag vet att bl.a webtraffic(.se) sysslar med det.
Jag har även hört rykten om att det kanske kommer en liknande lösning hos Adrecord i en snar framtid
4 maj, 2012 kl. 09:44 #144428Danny
DeltagareTack för svar!
Jag ska ta mig en titt på webtraffic..
Låter intressant det där med Adrecord…Tanken för oss är nödvändigtvis inte att re-targeta utan snarare att komma igång med ”smarta” banners som kan visa rätt produkter på rätt sida. T.ex. om vi sätter upp en banner på en fotbollssida så ska den visa fotbollsprodukter, medan om vi sätter upp den på svenskhockey.se så ska den visa elitserieprylar, etc. Detta ska vi alltså kunna styra på något smart sätt..
10 maj, 2012 kl. 11:54 #144878Jonny Elofsson
DeltagareSpännande diskussion.
Retargeting på produktnivå eller dynamisk retargeting är jätteintressant. Vi jobbar på produktnivå i YourAd och med retargeting i YourSpot och tanken är väl att mixa detta så fort vi hinner.
Rent tekniskt behöver vi in med en kod i era shoppar för att dokumentera produkter (URL:s) som intresserar besökaren för att sedan matcha dessa URL:s mot de URL:s vi har i product feeden, voila! Då kan vi återexponera på produktnivå. Sedan behöver vi snygga till YourAd också.
Jag återkommer till er så får ni testa först.
16 augusti, 2012 kl. 06:58 #150417Marsun
Deltagare@Danny: Sportamore kör med Criteo, där jag jobbar och de annonser du nämner är våra. Kontakta mig på m.sundvall@criteo.com om du vill fortsätta diskussionen, nämn gärna att du kommer via den här siten så vet jag kontexten. Välkommen!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.