Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › B2B – Plattform där kund kan få överblick över deras beställningar
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 5 månader sedan av
Emotiondigital.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2019 kl. 10:48 #186594
nmn
DeltagareEtt tips i all välmening.
UTVECKLA INGET SOM ÄR BEROENDE AV VISMA ADMINISTRATION!
Du kommer bara sitta djupare fast i deras helt värdelösa program. Planera istället för att bli av med härket och kör något som är modernt, och där du själv kan bygga ut det med lite egna moduler skrivna i ett vettigt scriptspråk.
5 september, 2019 kl. 09:18 #186599JRag
Deltagare@nmn 94017 wrote:
Ett tips i all välmening.
UTVECKLA INGET SOM ÄR BEROENDE AV VISMA ADMINISTRATION!
Du kommer bara sitta djupare fast i deras helt värdelösa program. Planera istället för att bli av med härket och kör något som är modernt, och där du själv kan bygga ut det med lite egna moduler skrivna i ett vettigt scriptspråk.
Vi kommer förmodligen inte att koppla det alls till Visma (eller något annat system).
Då vi specialproducerar alla våra ordrar mot kund och produkterna alltid är unika måste mycket läggas in manuellt.
Tillvägagångssättet kommer förmodligen se ut likt:
1. Kund mailar sin förfrågan med produkt och vilket tryck de vill ha.
2. Vi tar fram offert (i Visma) och produktskiss och spar dessa i PDF.
3. Lägger sedan upp ”offert och skiss” i plattformen för kund att gå igenom och godkänna eller lämna feedback på i kommentarsfält på platformen.
4. Vid godkännande får vi en notis (tex per mail) och tar sedan allt vidare till produktion samt markerar order som igångsatt i plattformen.
5. Kund ser nu att order är godkänd och igångsatt i plattformen i en egen kategori (tex ”i produktion”).
6. När order är levererad läggs den in (manuellt av oss) i ”Levererade”.21 mars, 2020 kl. 13:32 #186828IamDonna
Deltagareenligt min mening är den mest kostnadseffektiva och robusta e-handelsplattformen Woocommerce. Här är varför
- Lätt att anpassa, du kan ändra så mycket du vill.
- Kostnaderna för utveckling och underhåll är jämförelsevis lägre än Magento & Shopify.
- Tusentals plugins och teman finns tillgängliga.
- Gemenskapsstödet är större, så du kommer inte att fastna när som helst.
- 100+ integrationer med andra system är tillgängliga.
- Mer SEO-vänlig.
När du har ställt in WooCommerce-butik kan du lägga till B2B-funktionalitet genom att lägga till B2B-specifika plugins
För RFQ-hantering kan du använda detta plugin
B2B eCommerce for WooCommerce – WooCommerce
d
- et kan hjälpa dig med
- Anpassad RFQ-sida
- Citatstatus & meddelanden
- ”Har villkor” Betalningsalternativ
Tack,
låt mig veta om du behöver hjälp för WooCommerce-installationen20 november, 2020 kl. 08:19 #187050Emotiondigital
DeltagareTror inte att ni hittar någon färdig lösning med era önskemål utan får vara beredda att bekosta utveckling av specialfunktioner.
Hade varit ett kul projekt för min del så skicka gärna ett PM om du vill bolla lite idéer.
Jimmy Ingvarsson
emotion | We Build Digital Empires
e-commerce, Magento, web applications | emotion -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.