Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar B2B – Plattform där kund kan få överblick över deras beställningar

Etiketter: , , , ,

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186594
    nmn
    Deltagare

    Ett tips i all välmening.

    UTVECKLA INGET SOM ÄR BEROENDE AV VISMA ADMINISTRATION!

    Du kommer bara sitta djupare fast i deras helt värdelösa program. Planera istället för att bli av med härket och kör något som är modernt, och där du själv kan bygga ut det med lite egna moduler skrivna i ett vettigt scriptspråk.

    #186599
    JRag
    Deltagare

    @nmn 94017 wrote:

    Ett tips i all välmening.

    UTVECKLA INGET SOM ÄR BEROENDE AV VISMA ADMINISTRATION!

    Du kommer bara sitta djupare fast i deras helt värdelösa program. Planera istället för att bli av med härket och kör något som är modernt, och där du själv kan bygga ut det med lite egna moduler skrivna i ett vettigt scriptspråk.

    Vi kommer förmodligen inte att koppla det alls till Visma (eller något annat system).

    Då vi specialproducerar alla våra ordrar mot kund och produkterna alltid är unika måste mycket läggas in manuellt.

    Tillvägagångssättet kommer förmodligen se ut likt:

    1. Kund mailar sin förfrågan med produkt och vilket tryck de vill ha.
    2. Vi tar fram offert (i Visma) och produktskiss och spar dessa i PDF.
    3. Lägger sedan upp ”offert och skiss” i plattformen för kund att gå igenom och godkänna eller lämna feedback på i kommentarsfält på platformen.
    4. Vid godkännande får vi en notis (tex per mail) och tar sedan allt vidare till produktion samt markerar order som igångsatt i plattformen.
    5. Kund ser nu att order är godkänd och igångsatt i plattformen i en egen kategori (tex ”i produktion”).
    6. När order är levererad läggs den in (manuellt av oss) i ”Levererade”.

    #186828
    IamDonna
    Deltagare

    enligt min mening är den mest kostnadseffektiva och robusta e-handelsplattformen Woocommerce. Här är varför

    • Lätt att anpassa, du kan ändra så mycket du vill.
    • Kostnaderna för utveckling och underhåll är jämförelsevis lägre än Magento & Shopify.
    • Tusentals plugins och teman finns tillgängliga.
    • Gemenskapsstödet är större, så du kommer inte att fastna när som helst.
    • 100+ integrationer med andra system är tillgängliga.
    • Mer SEO-vänlig.

    När du har ställt in WooCommerce-butik kan du lägga till B2B-funktionalitet genom att lägga till B2B-specifika plugins

    För RFQ-hantering kan du använda detta plugin

    B2B eCommerce for WooCommerce – WooCommerce

    d

    • et kan hjälpa dig med
    • Anpassad RFQ-sida
    • Citatstatus & meddelanden
    • ”Har villkor” Betalningsalternativ

    Tack,
    låt mig veta om du behöver hjälp för WooCommerce-installationen

    #187050
    Emotiondigital
    Deltagare

    Tror inte att ni hittar någon färdig lösning med era önskemål utan får vara beredda att bekosta utveckling av specialfunktioner.

    Hade varit ett kul projekt för min del så skicka gärna ett PM om du vill bolla lite idéer.

    Jimmy Ingvarsson
    emotion | We Build Digital Empires
    e-commerce, Magento, web applications | emotion

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.