Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › B2B Feedback
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av PatrikL.
-
FörfattareInlägg
-
11 december, 2015 kl. 17:13 #103164PatrikLDeltagare
Hej
Vår B2B är uppe och går och vi kan behöva feedback ifall det är något större som behöver justeras.
Tanken med uppbyggnaden av vår B2B är att man skall kunna klicka på varumärke eller dom olika kategorierna/underkategorierna.
Ej inloggad skall butikerna kunna sälja över disk via sin datorskärm och inloggade se lagerantal och sina nettopriser. Produkter/storlekar som ej finns i lager syns inte som ej inloggad/inloggad.Mvh.Patrik
21 december, 2015 kl. 21:11 #180195PatrikLDeltagareNu är vi även klara med B2B i vårt andra bolag Black Icon.
Här byggde vi inte upp träden på riktigt samma sätt men tror att det skall funka bra för butikerna att söka i fort. Denna B2B riktar sig även till Danmark och Finland där vi har distributionen på flera av våra varumärken.Något att ändra på?
/Patrik
22 december, 2015 kl. 01:00 #180196antonDeltagareNågra av de bättre distributör-sajterna jag sett. Bra jobbat!
28 december, 2015 kl. 20:06 #180249PatrikLDeltagareKul att du tycker det ser bra ut. Vi har fått bra feedback från dom butiker som vi hunnit fixa inlogg till hittills.
4 januari, 2016 kl. 10:21 #180295dd88DeltagareDet ser bra ut, men är mer nyfiken på hur kundreskontra (Kundinfo, fakturor, spärrar, ETA/ETD osv) och orderhantering fungerar (Antar att sidan är kopplad mot ett affärssystem? Api? Webservices?). Säljstöd för agenter/säljare? Dashboard? Dynamiska lagersaldon? Automatiska/manuella notifications?
Saknar även rätt mycket information på produktsidan (vikt, ean, tillverkarens artikelnummer)
Vem har byggt sidan?
4 januari, 2016 kl. 20:52 #180298PatrikLDeltagareDet var många frågor och jag kan inte svara på alla då jag inte har tillräcklig koll på vad du menar.
Vi drog igång Specter som affärsystem i september i båda bolagen så alla lagersaldon, fakturering, bokföring mm styrs därifrån och är självklart kopplade mot B2B.Vi kör med Textalk som plattform då prislappen och hyrlösning passade oss. ”Shop” nr 2 hos textalk är 290:-/månaden vilket känns prisvärt för en B2B.
Kundinfo – Samma som vi har i Specter. Syns när kund är inloggad.
Fakturor – Via Specter
Spärrar – Har inte koll men det finns leverans spärr i Specter
Eta/Etd – Vi har valt att bara visa det vi har i lager och skickar senast dagen efter. Vi kanske måste vara tydligare med den infon.
Api – Textalk har öppen Api men vi har inte kollat närmare på detta.
Webservices – Vete fan vad det är för något=)
Säljstöd – Vi har inte grottat ner oss i detta ännu men Specter har crm. I framtiden skall vi nog gasa på med crm men vet inte om det blir Specters eller ej. Tror inte att Specter är tillräcklig tyvärr.
Dashboard – Inte en aning
Dynamiska lagersaldon – Vad är det? Uppdaterade lagersaldon finns självklart.
Aut/Manuella notifications – Vad är det? Behöver man mer än automatisk orderbekräftelse vid orderläggning, leveransbesked när varorna skickas och faktura?
Artikelnr – Finns på varje produkt sida och ändras automatiskt om man byter storlek
Vikt/Ean – Vet inte om det går att få ut automatiskt på B2B, men vi skjuter in det från Specter till textalk. I vårt fall kan vi lägga in detta manuellt per produkt men hittils har vi inte haft behov av det. Våra stora kunder använder sig av B24/Sportretail eller egna filer som skjuts in i början av säsongen med all info dom behöver.Bygge av sidan – Grunden textalk med ytterst lite css från en av våra medarbetare.
Gröngöling när det gäller B2B men jag tror idagläget att Textalk/Specter kommer att räcka långt för oss. Men du får gärna fråga om 1 år igen då jag kanske har en helt annan syn på det och isåfall kan man ju alltid byta till det som passar bättre.
Mvh.Patrik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.