Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Avsluta enskild firma
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 4 månader sedan av fr1ppe.
-
FörfattareInlägg
-
23 juli, 2017 kl. 18:46 #104231folke123Deltagare
Hej,
Jag undrar vad jag egentligen behöver göra när jag avslutar min enskilda firma.
Jag har skickat in uppsägning av moms, F-skatt och företaget som helhet till bolagsverket och skatteverket.
Har avslutat och tagit ut alla pengar från företagskontot till mitt privata konto.
Det jag förstår att jag har kvar att göra är att
1) betala in momsen och skicka in en momsrapport (jag har årlig moms)
och
2) skicka in? ett förenklat bokslut? (eller är det det här man gör via NE-bilagan?) och betala in skatten på årets resultat.
Hur gör jag punkt 1 och punkt 2 idag? på skatteverkets sidor så kan jag bara se år 2016 och inte 2017.
Är det något annat jag ska göra som jag har missat helt?
31 juli, 2017 kl. 00:12 #183922fr1ppeDeltagareRing skatteverket, dem är mycket behjälpliga och berättar precis vad du behöver göra .
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.