Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Avisering med varubrev
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Pips.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2012 kl. 18:10 #97916AnnicaDeltagare
Hej på er alla,
Vi ska börja nu med varubrev och försöker utläsa på postens sidor om det är någon extra avgift på avisering via brev om kunden inte har mobil eller e-post adress. Har för mig att det medför någon kostnad då, eller har jag fel?19 april, 2012 kl. 00:22 #143049bloggusDeltagareDu har fel.
Varubrev delas alltid ut direkt i brevlådan om möjligt. Om de inte får plats, så aviseras kunden på något sätt – alla sätt är inkluderade i portot så klart, som vilket vanligt brev som helst.
Posten Varubrev är snabbt och kostnadseffektivt. Dessutom finns tjänsten som ett miljöanpassat alternativ och brevet levereras direkt till mottagarens postlåda. I de fall då försändelsen är för stor för att rymmas i postlådan får mottagaren ett aviseringsmeddelande vis SMS, e-post eller brev. Kunden hämtar då varan på närmaste utlämningsställe.
19 april, 2012 kl. 06:26 #143052AnnicaDeltagareTack för det bloggus, det var bra att jag hade fel:)
27 april, 2012 kl. 11:50 #143760PipsDeltagareTyvärr så verkar det som att tjänsten SMS-avisering inte riktigt fungerar så bra som man hade hoppats.
Fördelen med SMS-avisering är ju att kunderna kan få ett sms redan samma dag som du lämnat in dem på postkontoret, i stil med ”Ett brev från Bubbleroom är inlämnat till Posten”. Dock har jag upptäckt att det i stort sett bara är CDON som får iväg de där redan samma dag.
Lensway och vårt testpaket fick aviseringarna utskickade dagen efter, det vill säga när breven i stort sett redan skall vara framme.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.