Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Äventyren mot Varubrev börjar.
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av JockeA.
-
FörfattareInlägg
-
19 juli, 2011 kl. 18:56 #124700Jacob BDeltagare
Jag lämnar dagligen in ett antal varubrev och har som avsändare upplevt att det fungerat i stort sett bra. Har tyvärr varit slarvig med att följa upp varubreven och dess leveranstid.
Det har vid något enstaka tillfälle hänt att varubrev inte registrerats på en enda punkt och sedan aviserats per post. Alltså hanterats som ett vanligt brev.
Om det stämmer att ombuden inte måste ankomstregistrera varubreven så förlorar ju tjänsten hela sin funktion. Jag lovar ju mina kunder en avisering per sms. Förstår om man som kund inte orkar kontakta avsändaren och påpeka att försändelsen aviserats per brev istället för sms.
Det vore i övrigt mycket välkomnat med varubrev för 100 gramsförsändelser…
19 juli, 2011 kl. 19:27 #124703JeffDeltagareVi började köra varubrev skarpt i slutet på Juni och anser att det så här långt fungerat mycket bra. Det återstår att se om de börjar trilla tillbaka outhämtade brev men än så länge – inget.
Några fåtal har hört av sig om vart deras försändelser tagit vägen. De har då missats att ankomstregistreras hos ombudet och har då endast kollat upp kundens utlämningsställe och bett dem gå dit med kollinumret och det har löst sig. Det är en klar nackdel att posten inte är villig att ringa upp ombudet och söka försändelsen som de gör med paket men lite minskad service får man acceptera till det mycket lägre priset.
20 juli, 2011 kl. 19:40 #124731JockeADeltagareDet verkar som att det gick bra med det första varubrevet iaf. Brevet kom fram efter en dag (skickat från Stockholm till Flen). De fick SMS när det var på väg och när de kunde hämta ut det. Hoppas inte personalen på företagscentret är lika frågande nästa gång bara (vilket de säkert inte kommer vara).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.