Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Auriga – en ledsam historia
- Detta ämne har 74 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Retrospect.
-
FörfattareInlägg
-
15 december, 2011 kl. 20:53 #132537MenkiiGäst
Maila min jobbmail så kan jag introducera dig till vårt API som du kan köra från din shop för att göra krediteringar o.s.v.
Dock har vi inte krediteringar på internetbank. Jag har fått indikation på att det är banken som inte klarar av det. Ska höra med kontoret imorgon
@Joel 30442 wrote:
Det låter som en dröm att kunna göra krediteringar även på internetbanksbetalningar, och som himlen att kunna göra det via API!
Jag ska framföra mina önskningar om detta till Payer (Ping @Menkii).
15 december, 2011 kl. 20:56 #132538mrichardssonDeltagareJag hade en order som gick igenom 9.13, och en som inte gick igenom 9.44. Så där nånstans. Nu verkar det dock vara uppe igen.
15 december, 2011 kl. 21:07 #132540bloggusDeltagare@mrichardsson 30465 wrote:
Jag hade en order som gick igenom 9.13, och en som inte gick igenom 9.44. Så där nånstans.
Ok, tack. Hade en kund som ringde vid 12-tiden, så visste inte det var så tidigt. Så 12 timmar blev det i alla fall då!
Man får hålla tummarna att det kommer fungera nu.
.
15 december, 2011 kl. 21:09 #132541gottisDeltagare@Menkii 30462 wrote:
Joel, du behöver ingen extra PSP, du kan lita på oss!
Edit: Vi jobbar även på att förbättra och snygga upp vårt betalfönster. Samt optimera det för m-handel och surfplattor
Låter som att jag måste byta till Payer imorgon. Redan såld med betalfönstret som slår Aurigas med hästlängder.
15 december, 2011 kl. 21:18 #132544GregerADeltagare@gottis 30468 wrote:
Låter som att jag måste byta till Payer imorgon. Redan såld med betalfönstret som slår Aurigas med hästlängder.
Tänk så olika smak man kan ha. Jag tycker det är alldeles för mycket info för att vara ett betalfönster – som kommer efter kassan i flödet. Det ser ju ut som en hel kassasida, och i de flesta shoppar blir det kaka på kaka …
15 december, 2011 kl. 21:30 #132545MenkiiGästVi har såklart att man kan skicka med en parameter som gör att man endast fyller i kortinformation och sedan skickas till shopen när det är klart.
@GregerA 30471 wrote:
Tänk så olika smak man kan ha. Jag tycker det är alldeles för mycket info för att vara ett betalfönster – som kommer efter kassan i flödet. Det ser ju ut som en hel kassasida, och i de flesta shoppar blir det kaka på kaka …
15 december, 2011 kl. 21:44 #132548JoelDeltagare@Menkii 30464 wrote:
Maila min jobbmail så kan jag introducera dig till vårt API som du kan köra från din shop för att göra krediteringar o.s.v.
Dock har vi inte krediteringar på internetbank. Jag har fått indikation på att det är banken som inte klarar av det. Ska höra med kontoret imorgon
Låter bra det där med API!
Ska vi bygga in ert API så hade det dock varit väldigt tacksamt om det gick att köra samma procedur för alla ordrar (oavsett om det är betalkort- eller direktbanksbetalning). T.ex finns det ju en stor risk att vi tror att vi har krediterat ett betalkort via API:t men att det failat p.ga att kunden bytt till direktbanksbetalning i ert betalfönster.
Hur kommer det sig att man kan kreditera detta hos andra? (Paynova t.ex som Grejer nämner) men inte hos Payer?
Det är sjukt drygt att behöva logga in på Swedbank och manuellt skriva in våra kunders kontonummer (som ska verifieras med bankdosan två ggr/kund) vid returer, vilket det är en del när man säljer kläder som vi gör. Jag har frågat Swedbank om det finns en bättre lösning men de säger att det inte går att gå runt bankdosan utan att jag får vända mig till min betalväxel för att hitta en bra lösning på detta.
@Menkii 30472 wrote:
Vi har såklart att man kan skicka med en parameter som gör att man endast fyller i kortinformation och sedan skickas till shopen när det är klart.
Jag håller faktiskt med Greger här att det skulle räcka med kortinformation. Vad är det för parameter? Kan du skicka den till mig?
15 december, 2011 kl. 21:51 #132547MenkiiGästDu får vilket betalsätt som användes i callbacken Jag vet inte hur man kan kreditera hos andra det ska jag kolla upp imorgon.
@Joel 30475 wrote:
Låter bra det där med API!
Ska vi bygga in ert API så hade det dock varit väldigt tacksamt om det gick att köra samma procedur för alla ordrar (oavsett om det är betalkort- eller direktbanksbetalning). T.ex finns det ju en stor risk att vi tror att vi har krediterat ett betalkort via API:t men att det failat p.ga att kunden bytt till direktbanksbetalning i ert betalfönster.
Hur kommer det sig att man kan kreditera detta hos andra? (Paynova t.ex som Grejer nämner) men inte hos Payer?
Det är sjukt drygt att behöva logga in på Swedbank och manuellt skriva in våra kunders kontonummer (som ska verifieras med bankdosan två ggr/kund) vid returer, vilket det är en del när man säljer kläder som vi gör. Jag har frågat Swedbank om det finns en bättre lösning men de säger att det inte går att gå runt bankdosan utan att jag får vända mig till min betalväxel för att hitta en bra lösning på detta.
Jag håller faktiskt med Greger här att det skulle räcka med kortinformation. Vad är det för parameter? Kan du skicka den till mig?
15 december, 2011 kl. 21:54 #132550JoelDeltagare@Menkii 30476 wrote:
Du får vilket betalsätt som användes i callbacken Jag vet inte hur man kan kreditera hos andra det ska jag kolla upp imorgon.
Aha, då ska jag se om vi kan uppdatera det i vår databas!
Toppen. Skicka gärna parametern ang. att endast visa kortinformation i betalfönstret också Du har min mail!
Och när jag ändå är på dig och tjatar kan jag passa på att påminna om momssatser i utbetalningsrapporterna, som jag fortfarande saknar
15 december, 2011 kl. 22:05 #132551MenkiiGästDet ser ut som det releasas som jag lovar en fräsh och uppdaterad version av administrationen släpps innan nyår ev. efter när folk kommit tillbaka från ledighet. Men nu buggtestar vi bara.
@Joel 30478 wrote:
Aha, då ska jag se om vi kan uppdatera det i vår databas!
Toppen. Skicka gärna parametern ang. att endast visa kortinformation i betalfönstret också Du har min mail!
Och när jag ändå är på dig och tjatar kan jag passa på att påminna om momssatser i utbetalningsrapporterna, som jag fortfarande saknar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.