Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Auriga – en ledsam historia
- Detta ämne har 74 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Retrospect.
-
FörfattareInlägg
-
15 december, 2011 kl. 19:15 #132515JoelDeltagare
@GregerA 30428 wrote:
Paynova är väldigt enkelt. Man loggar in i deras admin-gränssnitt och kan göra hel- eller delkreditering både på kort och bankbetalningar.
Det går också att göra via API ifall man vill bygga in den funktionen i sin webshop/sitt affärssystem.
Det låter som en dröm att kunna göra krediteringar även på internetbanksbetalningar, och som himlen att kunna göra det via API!
Jag ska framföra mina önskningar om detta till Payer (Ping @Menkii).
15 december, 2011 kl. 19:32 #132517gottisDeltagare@Joel 30393 wrote:
Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen… PAYER!
De har haft ett driftstopp på senare tid som jag kan minnas och då letade jag upp ett mobilnummer till vår säljare och 15 minuter senare hade han pratat med deras tekniker (som f.ö även är aktiv här på forumet) och så var betalfönstret online igen!
Ang. deras standarddesign på betalfönster så tycker jag att de slår alla andra vad gäller användarvänlighet och professionellt utseende.
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=414&stc=1&d=1323962117[/IMG]
En annan idé som vi var inne på tidigare är redundans och då kanske ett konto hos Payson kan vara ett alternativ (inga fasta kostnader och bara ett aktivera om/när ens vanliga betalväxel går ner).
Hur förhandlingsbara är dom på payer? Funderar på att ringa och byta imorgon, allt tack vare bilden på betalsidan!
15 december, 2011 kl. 19:38 #132520mrichardssonDeltagareNej, jag har fortfarande meddelandet om driftstörning uppe när jag går in på Aurigas hemsida, och tjänsten är fortfarande inte uppe. Man undrar ju om de fortfarande jobbar på det, eller om de har gått hem för kvällen…
Jag lade redan tidigare idag upp en informationsruta i kassan och hänvisade till faktura om kunderna hade problem, och nu ikväll har jag också tagit bort fakturaavgiften. Intressant är dock att notera att ingen av de kunder som inte kunnat genomföra sina köp med kort, och därmed har avbrutna köp, har återkommit med ett fakturaköp senare. Antalet fakturaköp verkar inte heller ha ökat, så jag gissar att det är tappade kunder.
15 december, 2011 kl. 19:56 #132523martinkilandDeltagareJag har som Iphonebutiken lagt till info i headern, plus tagit bort fakturaavgiften. Dock har många av våra kunder som inte fått igenom kortbetalningen valt faktura. Så vi har som tur var inte missat jättemånga kunder än så länge.
15 december, 2011 kl. 20:36 #132531RetrospectDeltagare15 december, 2011 kl. 20:45 #132532TinaDeltagareHos DIBS kan man kreditera internetbetalningar från Handelsbanken, Nordea och Swedbank. Ej SEB. Fungerar väldigt smidigt!
15 december, 2011 kl. 20:47 #132533bloggusDeltagare@mrichardsson 30447 wrote:
Nej, jag har fortfarande meddelandet om driftstörning uppe när jag går in på Aurigas hemsida, och tjänsten är fortfarande inte uppe. Man undrar ju om de fortfarande jobbar på det, eller om de har gått hem för kvällen…
Sitter hemma, dricker glögg och äter lussekatter … undrar hur mycket Auriga själva förlorar på detta?
Är det snart 12 timmar? Vet någon exakt när problemen började?
15 december, 2011 kl. 20:48 #132534bloggusDeltagarePrecis nu får jag upp administrationsdelen på Auriga … frågan är om betalningar är uppe ….
15 december, 2011 kl. 20:50 #132535MenkiiGästJoel, du behöver ingen extra PSP, du kan lita på oss!
Edit: Vi jobbar även på att förbättra och snygga upp vårt betalfönster. Samt optimera det för m-handel och surfplattor
@Joel 30393 wrote:
Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen… PAYER!
De har haft ett driftstopp på senare tid som jag kan minnas och då letade jag upp ett mobilnummer till vår säljare och 15 minuter senare hade han pratat med deras tekniker (som f.ö även är aktiv här på forumet) och så var betalfönstret online igen!
Ang. deras standarddesign på betalfönster så tycker jag att de slår alla andra vad gäller användarvänlighet och professionellt utseende.
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=414&stc=1&d=1323962117[/IMG]
En annan idé som vi var inne på tidigare är redundans och då kanske ett konto hos Payson kan vara ett alternativ (inga fasta kostnader och bara ett aktivera om/när ens vanliga betalväxel går ner).
15 december, 2011 kl. 20:50 #132536bloggusDeltagareTestade vår testinstallationen och test-miljön hos Auriga är uppe, så jag gissar att We-Are-Back-In-Business !
Edit:
Testade live och det verkar fungera … någon annan som testat? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.