Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Auriga – en ledsam historia
- Detta ämne har 74 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Retrospect.
-
FörfattareInlägg
-
15 december, 2011 kl. 18:28 #132497JoelDeltagare
@Retrospect 30422 wrote:
Hade Payer för något år sedan och deras internetbetalning men det gick inte att kreditera då! Har de fixat detta nu?
Tyvärr inte. Fungerar det hos andra betalväxlar? Att kreditera internetbetalningar alltså.
15 december, 2011 kl. 18:31 #132498pyhobbyDeltagareBorde vara fortsatt strul, Posten använder väl Auriga och butiken på posten.se är helt stängd för tillfället: http://skicka.posten.se/service/skicka/Pages/start.aspx?csref=puff_skicka_direkt_318x266_110523.jpg_110707
Det kostar mycket pengar med ett sånt långt avbrott i julhandeln. Vi flyttade från Auriga till Certitrade för ett tag sedan och precis allting har blivit bättre.
Lider verkligen med er som fortfarande använder Auriga, galet frustrerande med sådant teknikstrul.
15 december, 2011 kl. 18:31 #132499GustavDeltagareAj, jag lider med dig. Att kortbetalningar går ner mitt under julhandeln och utan respons från supporten måste vara hemskt.
Själva använder vi DIBS. Det är långt ifrån oproblematiskt. Även DIBS gick ner mitt under julhandeln för några år sedan. Många köp misslyckas också och informationen om varför är extremt knapphändig. Jag vet inte om det beror på att DIBS är dåliga, eller om det är normalt att många kortbetalningar misslyckas och att det inte går att se varför. DIBS har massor av olika felkoder och förklaringen till samtliga är i princip *contact card issuer.*
Men det kanske är samma hos alla betalväxlar, så jag vet inte om det är en anledning att vara missnöjd eller inte.DIBS support svarar på mail, men är överlag extremt klantiga. I princip varje gång som de ska mata in någon siffra eller göra en notering, så råkar de skriva fel. I en av våra butiker så fungerade inte kortbetalningar på två månader. Det visade sig att DIBS hade råkat skriva in fel merchant id. En annan gång så fick vi inga utbetalningar på tre månader. Återigen därför att DIBS hade råkat skriva in fel kundnummer i sitt system. Helst sanslöst. Dock bör tilläggas att vi blev kompenserade, efter en del skällande.
15 december, 2011 kl. 18:39 #132500EmilDeltagareJag kan rekommendera epay. Billigt och fungera fint. Kortsidan är väl inte så fantastisk men det går att ändra design, eller dom kan göra det mot en kostnad. Jag har inte utnyttjat det än. Till prestashop så har dom en integrerad variant som öppnas i en frame på din sida och dom kan designa betalsidan så att den passar íhop med din design. När det är driftstopp (oplanerat och planerat) så blir man informerad. Det är oftast något annat ftg som har problem som kan leda till störningar, ex. inlösaren, men det är bra att bli informerad i realtid. Jag har haft en annan leverantör i många år och där blev man informerad i efterhand om driftstopp om det inte var planerade..Typ igår hade vi driftstopp som berodde på bla bla. Hittills har allt fungerat fint.
15 december, 2011 kl. 18:42 #132501GregerADeltagare@Retrospect 30422 wrote:
Hur fungerar DIBS och Paynova vid krediteringar? är det lätt att administrera?
Paynova är väldigt enkelt. Man loggar in i deras admin-gränssnitt och kan göra hel- eller delkreditering både på kort och bankbetalningar.
Det går också att göra via API ifall man vill bygga in den funktionen i sin webshop/sitt affärssystem.
15 december, 2011 kl. 18:46 #132503danielanderssonDeltagare@Dan 30423 wrote:
Driftstörningen på framsidan är borta nu. Funkar tjänsten nu?
Heh, du är en sann optimist!
Klart det inte funkar..
15 december, 2011 kl. 18:48 #132506bloggusDeltagare@Dan 30423 wrote:
Driftstörningen på framsidan är borta nu. Funkar tjänsten nu?
Du tittar på fel sida Dan:
15 december, 2011 kl. 18:49 #132507DanDeltagareAha, crap.
15 december, 2011 kl. 18:51 #132508bloggusDeltagareOm man har ett sådant stopp så måste det betyda att man inte har någon alls redundans i systemen.
15 december, 2011 kl. 19:04 #132512QarillionDeltagareDetta kommer ju tyvärr kosta en slant för oss som har Auriga. Jag har varit på gång att leta efter annat ett tag. Men nu är det väldigt nära nog hos Auriga.
Hur brukar förhandlingsutrymmet vara på kortbetalningar? Vi har haft Auriga sen början och inte försökt förhandla hos någon annan… än…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.