Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Att leja ut telefon
- Detta ämne har 34 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av JohanK.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2012 kl. 16:54 #97279JohanKDeltagare
Hej.
Att bara ha någon som svarar och tar emot ett samtal, kanske någon vill beställa något och man sedan får ett mail efter alla telefonsamtal så man själv kan ringa upp kunden om det behövs..
Är det värt det?
Just nu tar telefonen ganska mycket resurser ifrån oss.
Bättre att någon svarar än att ta bort telefonmöjligheten?
Visst priset spelar ju roll också.
Ca 9kr/ talad minut kommer det att kosta.
30 januari, 2012 kl. 17:22 #135285Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig, bättre att någon svarar än att ta bort telefonen.
Men titta isåfall på http://www.118800.se/ är mitt tips.
Tips är även att ringa supertrevliga Marcus som har http://www.lastbilsgrossisten.se/
Han använder en annan firma som jag tyckte sköte sig när jag ringde och jagade Marcus idag:)
@JohanK 33508 wrote:
Hej.
Att bara ha någon som svarar och tar emot ett samtal, kanske någon vill beställa något och man sedan får ett mail efter alla telefonsamtal så man själv kan ringa upp kunden om det behövs..
Är det värt det?
Just nu tar telefonen ganska mycket resurser ifrån oss.
Bättre att någon svarar än att ta bort telefonmöjligheten?
Visst priset spelar ju roll också.
Ca 9kr/ talad minut kommer det att kosta.
30 januari, 2012 kl. 17:24 #135286Jimmy OstromDeltagareFrågar du Berra så svarar han NEJ! Berras svar är mina lagar så jag kan ju inte säga annat:rolleyes::eek:
@JohanK 33508 wrote:
Är det värt det?
30 januari, 2012 kl. 17:28 #135287MacondaxDeltagare@Jimmy Öström 33512 wrote:
Tips är även att ringa supertrevliga Marcus som har http://www.lastbilsgrossisten.se/
Han använder en annan firma som jag tyckte sköte sig när jag ringde och jagade Marcus idag:)
Vi (jag) använder CELLIP som telefonleverantör, och har kopplat på deras ”Passningstjänst”. Så snart jag inte svara (inställningsbart, är hos oss ställt på 12 sekunder), så kopplar telefonist in, som tar ett meddelande (jag får sedan ett mail med kundinformationen till mig).
Jag har valt att köra det löpande (det är under utvärdering), och då kostar varje samtal 15kr + minuttaxa om samtalet är över 1 minut (9kr per minut). Tycker det fungerar riktigt bra, och kunder får alltid en mänsklig röst som svarar, oavsett ärende eller tid på dagen (telefonisten är inkopplad mellan 8-17).
Går även att köra med fast månadskostnad, då sjunker samtalskostnaden några kronor, men samtidigt så skall ju X antal samtal passera passningstjänsten, för att månadskostnaden skall vara intjänad igen.
30 januari, 2012 kl. 18:07 #135291ParvelitoDeltagare@JohanK 33508 wrote:
Hej.
Att bara ha någon som svarar och tar emot ett samtal, kanske någon vill beställa något och man sedan får ett mail efter alla telefonsamtal så man själv kan ringa upp kunden om det behövs..
Är det värt det?
Just nu tar telefonen ganska mycket resurser ifrån oss.
Bättre att någon svarar än att ta bort telefonmöjligheten?
Visst priset spelar ju roll också.
Ca 9kr/ talad minut kommer det att kosta.
Om det är värt det beror ju på hur mycket av säljet som är beroende på telefonen. Jag har mätt lite, och c:a 10-15% av min omsättning kommer från telefonsamtal. Jag sitter 25-30% av min arbetstid i telefonen, så det blir en rätt kraftig obalans. Jag är nästan färdig till att ta beslut att ta bort möjligheten att ringa hit. Så gott som alla ärenden kan kunden sammanfatta på två meningar i ett mail istället. En nackdel med att få en lista på folk som skall kontaktas är att man inte får tag på alla, och därför är jag väldigt tveksam till om det sparar någon direkt tid. Jag tror bara att det är en kostnadspost till.
30 januari, 2012 kl. 18:59 #135297Katrin LundgrenDeltagareTänk också på att du får betala för alla säljare som ringer dig…det brukar kosta en bra slant varje månad. Använde telefonpassning tidigare, och det enda som hände var att jag blev jättestressad av att jaga folk på telefonen som man lovat att jag skulle ringa upp. Jag tror inte jag sålde mer för det, kändes inte så
30 januari, 2012 kl. 19:07 #135298Jimmy OstromDeltagareSorry jag länkar som en åsna i vatten:
http://telefonpassning.118700.se/
Dessa är dom som enligt mig är billigast och verkar bäst när jag gjorde en undersökning om detta för ca 4-5 månader sedan.
30 januari, 2012 kl. 19:08 #135299TomasDeltagareJag betalar 495/mån och det räcker med råge för mina samtal. Säljare väljer man själv om m,an vill ringa upp. Bra. Då jag får både SMS och epost så är det vanliga att jag ringer upp kund inom 30min och då finns kund oftast på plats och snabb återkoppling uppskattas och jag har flera gånger upplevt att jag sålt just pga att jag varit snabb med att återkoppla. För mig räcker det ofta med ett köp för att täcka flera månaders telefonkostnad så det är värt det än så länge tycker jag.
Dessutom är det väldigt skönt att kunna ”ta ledigt” och att nån alltid tar samtalen och just att man får ett textmeddelande om ärendet och vem som sökt mig. Då är det lätt att bedöma hur angeläget det är. Men har man många samtal och säljer mestadels lågprisprodukter kanske det kan kvitta.
30 januari, 2012 kl. 19:18 #135301Katrin LundgrenDeltagareDet beror nog hur man betalar, när jag kollade sist var det en avgift / samtal och en avgift för att de återkopplade till mig, och då blir det snabbt dyrt med säljare kändes det som. Jag hittade ingen där jag fick en fast månadsavgift, hittar ni sådana tipsa mig gärna
30 januari, 2012 kl. 19:22 #135303 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.