- Detta ämne har 28 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
16 december, 2010 kl. 14:14 #117294Katrin LundgrenDeltagare
Leverantörer som ljuger gång på gång, den kommer snart, och ett halvår senare har man fortfarande inte grejorna
Leverantörer som har egna webbutiker och säljer till lägre priser
Kunder som nekats faktura i butiken och då ringer och säger att de inte kan beställa och kräver faktura.
17 december, 2010 kl. 07:11 #117313KockenDeltagareDagens objekt.
Speditörer: i detta fall DHL, som hela tiden gömmer sig bakom att andra speditörer har problem. Sätter i system att klaga på SJs problem, när de har möjlighet att göra något åt det genom att inte anlita SJ till transporter upp till norra Sverige.17 december, 2010 kl. 07:52 #117314TomasDeltagareSpeditörer igen:
En dam från en förskola! ringer och frågar om vi väntar på ett rökskåp. Jo, det gör vi ju en bråttomleverans inför helgen. Hon förklarar hur lastbilschaffisen som lastade av det hos dem inte lyssnade på dem när de sa att det där har vi inte beställt och vill inte ha. Ställ inte av det här. Så klart gör han det ändå!?Jag ringer lokala åkeriet – Vilken idiot, säger killen jag pratar med. Jo, det kan man ju faktiskt hålla med om:rolleyes:
Paketet kom sent igår, men hade inte förskolan ringt hade det säkert varit lost in space i dagar eller veckor. Åkeriet gjorde inte sitt jobb. Tänk, det rörde sig om en 8 mil kort leverans och även då går det snett, konstigt att några paket kommer fram egentligen;)
17 december, 2010 kl. 07:56 #117315TomasDeltagarePå tal om speditörer igen:
Så klart att det handlar om det lokala kontorets anställda och inte UPS som helhet, men i vilket fall är det UPS som det här fallet betett sig riktigt illa.Kan väl inte vara allt för vanligt får man hoppas? Dags att byta personal kan man tycka.
12 juli, 2011 kl. 11:03 #124490GillettedirektDeltagare– Kunder som kontaktar oss (Gillettedirekt.se) och skäller när Gillette skickat gratisrakhyvlar till deras söner…
– Andra webbutiker som stjäler texter på produkter som jag själv suttit och författat för att få det ”lite unikt”.
12 juli, 2011 kl. 12:23 #124491PrixDeltagare@Gillettedirekt 21512 wrote:
– Kunder som kontaktar oss (Gillettedirekt.se) och skäller när Gillette skickat gratisrakhyvlar till deras söner…
– Andra webbutiker som stjäler texter på produkter som jag själv suttit och författat för att få det ”lite unikt”.
Vilken idiot, om man får säga så, skäller över en gratis rakhyvel. Skulle aldrig tro att de skickar till en 10-åring medvetet i alla fall och är du runt 17-19 är det väl eget beslut, behåll eller släng.
12 juli, 2011 kl. 14:30 #124494DisaDeltagareJag är ny här… men jag undrar om det är ok att gnälla på kunder som trycker på sina rättigheter men som inte kan se att de borde ha skyldigheter också, i alla fall rent moraliskt…
12 juli, 2011 kl. 15:09 #124495ParvelitoDeltagareDisa: Vad vinner du på det?
12 juli, 2011 kl. 17:13 #124498DisaDeltagareFörmodligen inget men det var väl en gnälltråd=) Funderar ibland och speciellt i dag på varför det är så svårt att få saker och ting att bli rätt. Vill väl men kunden fyller inte sina åtaganden och då blir det svårt att erbjuda service.Om en vara ska reklameras så borde väl kund skicka tillbaks den?
12 juli, 2011 kl. 17:31 #124499prylsjukDeltagareDet är väl olika hur e-handlarna gör och beror väl också på varans värde. Är det en skitsumma så kanske man bara kan skicka en ny vara till kunden, om inte så kan man ta tillbaka den.
Du vill ju ha tillbaka den och då ska ändå kunden lyssna på dig. Men kunden ska vid reklamation inte behöva betala returfrakten när denne skickar tillbaka den trasiga varan.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.