Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Att arbeta i prestashop
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
7 augusti, 2014 kl. 17:01 #101976butiksnisseDeltagare
Hej,
Har testat prestashop lite och det känns ganska trögjobbat när man arbetar med många produkter. Har även testat prestaworks demo och det verkar likadant, men det kanske är något jag har missat.
Om man vill massuppdatera eller masskapa nya produkter hur går man då tillväga, det tar ju evig tid att skapa nya produkter. Och har jag lagt in säg hundra produkter och sedan vill lägga till inköpspris eller vikt som jag inte lade till från början verkar det inte finnas något annat sätt än att gå in på varje produkt separat? Detsamma gäller om man gjort inköp och vill ändra lagersaldon på många produkter.
Testade att exportera produkterna men fick då bara med enstaka värden.
Hur arbetar ni som använder prestashop? Behövs extra köpmoduler för detta?
Om inte annat har ni förslag på någon annan lösning där man tänkt på arbetet med sortimentet i butiken som ska gå så smidigt som möjligt?7 augusti, 2014 kl. 20:57 #1757658 augusti, 2014 kl. 12:58 #1757698 augusti, 2014 kl. 16:02 #175772butiksnisseDeltagareTack till er båda, har testat lite och känns som de är väldigt avancerade tillägg men de verkar som att de gör jobbet så att säga.
Ni som använder Prestashop för en normalstor butik, behöver man ha massa tillägg för att kunna arbeta smidigt, jag tänker på sådant som blir aktuellt i ett senare skede med orderhantering, kundhantering osv som man kanske inte märker i ett startskede?
8 augusti, 2014 kl. 22:21 #175779blazernDeltagareSkriv in produkterna i en CSV -fil med valfria värden och importera allt. Lätt, smidigt å enkelt. Dela gärna upp det i flera filer då det har en tendens till att bli Internal server error annars.
11 augusti, 2014 kl. 09:08 #175806bslaskDeltagareJag använder StoreCommander för att hantera det mesta kring produkterna. Den kostade en liten peng men har sparat kopiöst med tid, ett måste om man ska lite fler produkter. Sparar också mycket tid vid godsmottagning när lager skall uppdateras, eller om man vill byta ut en massa bilder.
I övrigt har jag köpt en snabbkassa (Canin) Annars har jag använt gratismoduler, så det är inte så farligt för att få en riktigt bra plattform.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.