Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Åsikter om SEO och Jajja
Etiketter: jajja, marknadsföring, seo
- Detta ämne har 17 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av HugoK.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2010 kl. 13:32 #111168KockenDeltagare
@Kalle.Blohm 6543 wrote:
Läs gärna vad våra kunder anser om oss i vår senaste Nöjd Kund Index MediaAnalys.
Egenreklam!
Här kommer lite andra länkar om Mediaanalys:
Använder sig Mediaanalys av oseriösa metoder?6 juni, 2010 kl. 19:29 #111309Richie72Deltagare@Jimmy S 6525 wrote:
…finner att Jajja på pappret har den bästa tjänsten.
Deras tjänst för e-handlare fungerar ju så att man har en fast månadsavgift om 995 kr och därutöver batalar man 12-15 procent per inkommen order genererad av den organiska trafiken.
Låter som en grymt dålig affär. Du måste ändå göra on-page SEO och försöka jobba med länkbyten och ditt arbete resulterar i att Jaijja tjänar massa pengar utan att göra något.
7 juli, 2010 kl. 08:41 #112494HugoKDeltagareHej,
Kul att ni har uppmärksammat vår nya SEO-tjänst för e-handlare. Det finns uppenbarligen en del frågettecken kring hur upplägget ser ut, så jag tänkte att jag ska försöka reda ut begreppen : )
Ersättningsnivån bestäms helt och hållet i samråd med våra kunder. Vi har alltså inga förbestämda nivåer eftersom marginalerna varierar kraftigt från kund till kund beroende på vilken typ av produkter de säljer. Det finns även fall där vi har olika ersättningsnivåer för olika typer av produkter.
Ersättningsnivån är helt enkelt en förhandlingsfråga mellan oss och kunden. Hela idén är att kunden ska tjäna på varje order vi bidrar med.
Vi får endast betalt för nettoeffekten av vårt arbete. Vanligtvis gör vi en avräkning för snittantalet ordrar per månad från redan existerande söktrafik. Alltså: om kunden vid avtalsstart får i snitt, säg, 500 ordrar per månad via organiskt sök får vi betalt först från order 501.
I de fall där kunden har en förhållandevis ny sajt, och saknar stora sökvolymer och ordrar så exkluderar vi de eventuella sökord och fraser där kunden redan ligger i topp.
Varumärkessökningar exkluderas i samtliga fall.
Eftersom vi på detta sätt bara endast tjänar pengar när vi ökar vår kunds försäljning så hjälper vi (i den mån det är möjligt) kunden att öka både konverteringsgraden och snittordervärdet. Detta har även positiva effekter på trafik från övriga källor, något som vi inte får ersättning för.
Vi arbetar självklart med både teknisk och redaktionell optimering i de fall det behövs.
Mvh
Hugo, Jajja Communications7 juli, 2010 kl. 09:47 #112495sailorcapDeltagareTar ni enbart betalt för den trafiken som kommer via google och liknande? Dvs inte all trafik (t.ex. direkttrafik)?
7 juli, 2010 kl. 11:05 #112497HugoKDeltagareja, vi får enbart betalt för de ordrar som vi bidrar med via organiskt sök. (Google och övriga sökmotorer). Blir en kort kundlista om man vill ta betalt för övrig trafik också : )
7 juli, 2010 kl. 13:16 #112498LubicDeltagareLäste inte så noga, ber om ursäkt….
7 juli, 2010 kl. 13:46 #112499sailorcapDeltagareAtt betala för avslut skulle kunna vara bra. Dock ser jag på er hemsida att ni även tar ut 1000kr/ månaden för att man ska få använda tjänsten. Det tycker jag är lite dåligt.
Ska det vara resultatbaserat eller inte?
7 juli, 2010 kl. 14:51 #112501HugoKDeltagareDet stämmer, vi har en fast avgift på 990 kr per månad.
Som du förstår tar vi en stor ekonomisk risk varje gång vi går in i den här typen av samarbete. Taget i sammanhanget ska den i princip vara en symbolisk summa då de resurser vi lägger ner på varje kund överstiger 990 kr/månad flera gånger om.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.