Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Är Trygg E-handel något att ha?
- Detta ämne har 23 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2015 kl. 15:22 #17778712 mars, 2015 kl. 18:55 #177790DancarDeltagare
Oj då, den artikeln hade jag missat . Intressant läsning, man tackar och bockar.
14 mars, 2015 kl. 06:08 #177799wanderooDeltagareJag tecknade ett avtal med en av de leverantörer som finns på marknaden, men efter veckor av problem , där man lovat att rätta till ett fel vi påtalat men ej gjort så, har jag tröttnat.
Jag ser värdet i detta men när leverantören bakom produkten inte känns trovärdig, då faller det hela anser jag.
15 mars, 2015 kl. 06:03 #177804FredrikGustDeltagareSlutkunderna ser ju aldrig den sidan av saken. En aktör som har många anslutna har ett självuppfyllande syfte i och med att man har något som slutkunden känner igen.
Jag kommer börja testa att ta bort trygghetsmärkningen och i stället lyfta fram omdömen från riktiga kunder i stället. Min uppfattning är att denna tryggetsmärkning lite spelat ut sin roll i och med att de som skulle ha klickat på symbolen lika gärna kan googla företagsnamnet och hitta vad som ev finns skrivet på nätet eller kolla allabolag.
Den klassiska modellen med att du ska vinna besökarens förtroende att bli kund lika väl fungerar med annat de känner igen vars trygghetsvärde delar med sig lika väl som en specifik trygghetssymbol. Jag tänker Klarna, Posten, Visa, Mastercard, kända varumärken man säljer, kändisar, bild på människorna bakom butiken etc.
Oj, nu blir jag nyfiken själv och måste nog a/b-testa lite.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.