Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Är textalk verkligen seriös.
- Detta ämne har 81 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 5 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2014 kl. 16:01 #173248DenisDeltagare
Problemet med Klarna Checkout och leveransmetod har åtgärdats.
Med vänliga hälsningar, Denis.
27 februari, 2014 kl. 17:00 #173251Runns.seDeltagare@Denis 75564 wrote:
Problemet med Klarna Checkout och leveransmetod har åtgärdats.
Med vänliga hälsningar, Denis.
Fint, men hade varit bättre om frakten hade valts per automatik. Nu blir kassan tom eftersom inte KCO laddas innan kunden valt frakt. Men ett steg i rätt riktning.
Lägg gärna lite tid på lagerbuggen med
Edit: ibland är den ifylld och ibland inte, aja bättre en innan iallafall.
27 februari, 2014 kl. 17:22 #173252DenisDeltagare@Runns.se 75567 wrote:
Fint, men hade varit bättre om frakten hade valts per automatik. Nu blir kassan tom eftersom inte KCO laddas innan kunden valt frakt. Men ett steg i rätt riktning.
Lägg gärna lite tid på lagerbuggen med
I samband med fixen såg jag till att om endast ett fraktsätt är tillgängligt för det landet så skall det väljas per automatik. Jag testade nyss i din kassa och ser ut att fungera, checkout laddas direkt. Jag vet att klarna tog fram något script för detta men det skall inte behövas längre. Skriv om det fortfarande inte fungerar så kollar jag på det på jobbet.
Mvh
Denis27 februari, 2014 kl. 17:30 #173253Runns.seDeltagare@Denis 75568 wrote:
I samband med fixen såg jag till att om endast ett fraktsätt är tillgängligt för det landet så skall det väljas per automatik. Jag testade nyss i din kassa och ser ut att fungera, checkout laddas direkt. Jag vet att klarna tog fram något script för detta men det skall inte behövas längre. Skriv om det fortfarande inte fungerar så kollar jag på det på jobbet.
Mvh
DenisFint, då löser det sig säkert.
9 juni, 2014 kl. 10:25 #174908Runns.seDeltagareProblem med textalk just nu. Deras senaste uppdatering gjorde att alla länkade attribut inte funkar längre. Detta ställer till det rejält för hilmaspyssel då man inte längre kan söka på färg. Textalk har försökt att lösa detta i en vecka nu utan framgång. Känns ofta som om textalk inte tar problem som uppstår på allvar. Vi får nu flera mail per timme från kunder som klagar på att de inte kan söka vilket ju gör att vi förlorar kunder…
Var bara tvungen att klaga av mig lite du inte textalk lyssnar
Får skylla oss själva som inte bytt plattform men har inte lyckats lösa problemet att få över alla produkter och alla bilder till en annan plattform…9 juni, 2014 kl. 11:22 #174913Joel BDeltagareDe allra flesta plattformar och leverantörer erbjuder export av data till t.ex. CSV som bör innehålla både URL till produktbilder och data som produkter, kategorier, kunder etc.
Testa hör efter, så får du säkert ett positivt svar!
Mvh
Joel9 juni, 2014 kl. 11:27 #174915Runns.seDeltagare@Joel B 77633 wrote:
De allra flesta plattformar och leverantörer erbjuder export av data till t.ex. CSV som bör innehålla både URL till produktbilder och data som produkter, kategorier, kunder etc.
Testa hör efter, så får du säkert ett positivt svar!
Mvh
JoelInga jag har kollat med har lyckats lösa det så att alla bilder, attribut m.m. förs över.
6000st artiklar med 3-10 bilder per artikel, vi får helt enkelt betala för att få över det manuellt :rolleyes:10 juni, 2014 kl. 11:53 #174935Runns.seDeltagareOm någon har tips på en plattform som erbjuder ”flytthjälp” så går det bra att tipsa här eller via PM då textalk inte kan lösa buggarna efter senaste ”uppdateringen”…
10 juni, 2014 kl. 12:34 #174936blazernDeltagareHar i princip byggt klart en butik hos textalk. När jag började med detta för ett tag sen tänkte jag att dom löser väl problemen, men efter att ha läst här och på deras supportsida på Facebook kan jag bara inse att jag väljer något av de andra prisvärda alternativ som dessutom kan fixa problem som uppstår på en söndag då det för mig är mest beställningar.
Lika bra att välja annat direkt istället för att flytta om ett år när det antagligen fortfarande inte fungerar som det ska.
10 juni, 2014 kl. 12:46 #174937Jimmy OstromDeltagareKodmyran tror jag hjälper till, det gjorde dom för oss en gång i tiden.
@Runns.se 77658 wrote:
Om någon har tips på en plattform som erbjuder ”flytthjälp” så går det bra att tipsa här eller via PM då textalk inte kan lösa buggarna efter senaste ”uppdateringen”…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.